Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب طنز «آبنبات دارچینی»، سومین جلد از مجموعه کتاب‌های طنز مهرداد صدقی در کمتر از یک هفته به چاپ سوم رسید.به گزارش بلاغ،کتاب «آبنبات دارچینی» جلد بعدی کتاب «آبنبات هلدار» محسوب می‌شود. ماجراهای کتاب «آبنبات دارچینی» بین سال‌های 72 تا 74 می‌گذرد و در این کتاب، «محسن»، شخصیت اصلی کتاب، درگیر ماجراهای پیش‌بینی نشده‌ای می‌شود که ناخواسته بر زندگی خود و اطرافیانش تأثیر می‌گذارد و همین امر موقعیت‌های طنزآمیزی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد صدقی درباره این کتاب گفت: کتاب «آبنبات دارچینی» و قسمت‌های پیشین آن را صرفاً برای خنداندن مخاطب ننوشته‌ام؛ بلکه نخست این مسئله در ذهنم شکل گرفت که اثرم، شاخصه‌های داستانی را داشته باشد و خواننده با داستان همراه شود. مرحله بعدی این بود که به سمت لودگی نرود و طنز باشد و البته به خنداندن مخاطب هم فکر کرده‌ام.

این نویسنده همچنین گفت: هیچ‌گاه مخاطب خود را دست‌کم نگرفته‌ام. مخاطب تیزهوش است و اگر در چند صفحه نخست از کتاب لذت نبرد، آن را کنار می‌گذارد. قصد نداشتم کتابی کمک آموزشی یا طنز بنویسم، بلکه همه موضوعات در خلال داستان شکل می‌گیرد. سعی می‌کردم فضای داستان به شکلی باشد که مخاطب از تصور خود در آن فضا لذت ببرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «کمی جلوتر، چشمم افتاد به مردی که یک ترازو روی زمین گذاشته بود‏. فکرِ کار کردن با ترازو هم بد نبود. دست‏‌کم از همین آقاجان، که هر روز خودش را وزن می‏‌کرد، کلی پول درمی‌‏آوردم. زن‏دایی هم گزینه خوبی بود. فقط حیف که ممکن بود در آخرین ماه‌‏های بارداری‏‌اش فنرها و عقربه‌‏های ترازویم را از جا درآورد. حدس زدم آقاجان به خاطر همین ترازو است که هر روز وزنش را به بقیه اعلام می‏‌کند. محض کنجکاوی رفتم روی ترازو. به صاحب ترازو گفتم: «پدرِ من هر روز می‌‏آد اینجا خودشِ وزن مُکنه. مشتری ثابت شمایه.»

ـ تو پسرِ علی ‏آقایی؟

ـ بله.

ـ هیچ مِدانی پدرت پدرِ منِ درآورده؟

ـ برای چی؟ برای شما که بهتره. بیشتر کاسبی مُکنین که!

صاحب ترازو لبخند تلخی زد و گفت: «ها ... ولی خا دستم خالی بود؛ پدرت چند کلیو برنج به من نسیه داد. گفت به جاش می‌‏آد خودشِ وزن مُکنه. اولش خیلی دعاش کردم. هنوزم خیلی دعاش مُکنم. ولی، خا رد مشه، مره روی ترازو. برمگرده، مره روی ترازو. از این بشکه آبِ جلوی مسجد آب مخوره، می‏ره روی ترازو. مخواد بره مسجد، مره روی ترازو. از مسجد برمگرده، مره روی ترازو. هی مخواد ببینه وزنش چقدر کم و زیاد مشه ... خا این چی وضعیته خا؟»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای اعلام حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به پنل کاربری خود در سامانه V.bazarketab.ir مراجعه و در بخش طرح‌های فروش، پس از مطالعه قوانین و مقررات حضور و تایید آیین‌نامه نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه منوط به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی مدیر سامانه است و نتیجه نهایی بررسی درخواست‌ها در پنل کاربری کتابفروشی‌ها قابل مشاهده است.

به کتابفروشی‌هایی که حضورشان در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تایید شده است برای بارگذاری نهایی محصولات فروشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد