Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@16:02:17 GMT

جان کري: ترامپ بايد استعفا بدهد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۰۸۹

پایگاه اینترنتی سی.ان.بی.سی در گزارشی به قلم کارمین چاپل نوشت جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا هیچ پیامی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور دارد یا خیر تنها به گفتن یک کلمه اکتفا کرد: «استعفا بده!»

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، این سناتور سابق دمکرات از ایالت ماساچوست این اظهارات را در حین ایراد سخنرانی در نشستی به میزبانی سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.بی.سی در حاشیه برگزاری نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بیان کرد.

کری که در تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 ناکام ماند، ابتدا در پاسخ به این سوال مردد بود و گفت «این اتفاقات اصلا به نظر ترامپ جدی نیستند» و سپس از رئیس جمهور آمریکا خواست کناره گیری کند.

سخنگوی کاخ سفید به درخواست سی.ان.بی.سی برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداد.

قرار بود ترامپ به همراه هیئتی از مقامات دولت آمریکا راهی داووس شود اما به علت تعطیلی موقت دولت آمریکا این سفر لغو شد.

تعطیلی دولت آمریکا در حالی وارد دومین ماه خود می شود که هشتصد هزار کارمند دولت فدرال آمریکا این ماه برای دومین بار است که حقوق دریافت نمی کنند.

از سوی دیگر، ترامپ با حمله به رسانه ها در روز سه شنبه عملا نارضایتی شدید خود را از بن بست ایجاد شده میان کاخ سفید و کنگره نمایان کرد.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت «بار قبل که به داووس رفتم، رسانه های جعلی نوشتند من نباید به آنجا می رفتم. اما حالا که به علت تعطیلی دولت به آنجا نمی روم، می نویسند باید در آنجا حاضر باشم.»

التبه نشست داووس تنها برنامه ای نیست که تحت تاثیر تعطیلی دولت قرار گرفته است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ خواست سخنرانی سالانه خود را که قرار است بیست و نهم ژانویه برگزار شود تا زمان به پایان رسیدن تعطیلی دولت به تعویق بیندازد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جان کری وزیر خارجه سابق ترامپ رئیس جمهور آمریکا استعفا تعطیلی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا