Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:15:18 GMT

فاصله زیاد معادن همدان تا شرایط مطلوب

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۱۲۱

فاصله زیاد معادن همدان تا شرایط مطلوب

‌معاون امور معادن اداره‌ی صنعت، معدن وتجارت همدان، از وجود 280 معدن در استان خبر داد.

‌محمد خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌بیان کرد: از این معادن 30 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده موجود، استخراج می‌شود.

وی در خصوص بهترین معادن استان، اظهار کرد: معادن سنگ های فلدسپات، سلیس و آندالوزیت در شهرستان ملایر، سنگ دولومیت در شهرستان نهاوند، سنگ تزئینی در شهرستان های همدان و تویسرکان و سنگ آهن در شهرستان های کبودرآهنگ و اسدآباد از جمله شاخص‌ترین ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص معادن سنگ های زینتی در استان، افزود: دو معدن سنگ نیمه قیمتی، در شهرستان همدان، با سنگ‌های یاقوت کبود و رزکواترز که سنگی صورتی رنگ بوده وجود دارد که برای جواهرسازی استفاده می‌شود همچنین سنگ کروندوم که در حاشیه های الوند یافت می‌شود در گذر زمان به سنگ یاقوت تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی و کسادی بازار صنعت، ادامه داد: میزان استخراج از معادن استان، نسبت به سال گذشته کمتر است زیرا علاوه بر مشکلات مالی، شرایط جوی نیز باعث کندی در کار می‌شود.

خاکی در خصوص میزان بازدهی این معادن، اعلام کرد: ما در استان ظرفیت استخراج 18 میلیون تن را داریم اما هیچگاه، به دلیل شرایط اقلیمی، خرابی دستگاه‌ها، کسادی بازار و شرایط محلی به این میزان دست نیافته‌ایم.

وی در توضیح شرایط معدن کاران، تصریح کرد: در خصوص بعضی از معادن تنها 5 ماه امکان کار و استخراج وجود دارد اما به طور متوسط، اوج مدت کاری در استان 9 ماه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از روش‌های سنتی، هزینه معدن‌ کاری را در همدان افزایش داده است،  ذکر کرد: نگرش مهندسی به فعالیت‌های معدنی اصلی ضروری بوده و حوزه معدن استان همدان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی با ذکر این نکته که معدن کاری سخت‌ترین کار دنیا است، عنوان کرد: در این حوزه سرمایه‌گذاری بسیار سنگین بوده و نیاز به حمایت دولتی دارد.

خاکی با اشاره به تأثیر معادن در صنعت، یادآور شد: کار معدن می‌تواند به وزنه‌ مهمی در استان تبدیل شده و توانایی برند شدن را دارد که تحقق این مورد، باعث رونق و پیشرفت اقتصادی، نه تنها در استان بلکه در کشور می‌شود.

معاون امور معادن اداره‌ی صنعت، معدن وتجارت همدان، اضافه کرد: در استان، تمامی معادن خصوصی بوده و امور دولتی در آنها دخالتی ندارد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

مجید گلشنی امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درصد تغییرات مقایسه عملکرد پروانه بهره‌برداری معدن در هر سه بخش تعداد، سرمایه و اشتغال، افزایش را نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۴۲ درصدی در اشتغال، افزود: این مهم نشان از توجه ویژه این اداره‌کل به حوزه معدن دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری عملکرد گواهی کشف معدن نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱۸ درصدی شامل استان شده است.

 گلشنی بیان کرد: در این بخش با افزایش ۲۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری، ۲۷ درصدی در اشتغال و ۲۷ درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی راکد در این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریالی احیا شد.  

گلشنی خاطرنشان کرد: در نتیجه احیای این واحدها برای  بیش از ۱۸۰۰ نفر اشتغالزایی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید