Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@23:11:29 GMT

رشد اقتصادی عربستان کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۱۷۹

رشد اقتصادی عربستان کاهش می‌یابد

با کاهش قیمت نفت صندوق بین المللی پول اعلام کرد که رشد اقتصادی عربستان سعودی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» صندوق بین المللی پول IMF، روز دوشنبه در گزارشی پیش بینی کرد که رشد اقتصادی عربستان امسال ۱.۸ درصد خواهد بود. این رقم ۰.۶ درصد کمتر از چشم انداز این صندوق در ماه اکتبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین المللی پول دلیل این امر را کاهش قیمت نفت و نیز کاهش رشد تولید نفت می‌داند.

در ماه اکتبر صندوق اعلام کرده بود که رشد اقتصادی عربستان در سال ۲۰۱۹ به ۲.۴ درصد خواهد رسید اما برای سال ۲۰۲۰ هم رشد اقتصادی عربستان را ۲.۱ درصد پیش بینی کرده است.

روز دوشنبه جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول با عنوان چشم انداز اقتصادی جهان WEO منتشر شده است.

در این گزارش رشد اقتصادی خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان ۲.۴ درصد پیش بینی شده است. صندوق انتظار دارد در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی این منطقه به ۳ درصد برسد.

در این گزارش آمده است: فاکتورهای بسیاری بر چشم انداز اقتصادی این منطقه تاثیر گذار هستند، این فاکتورها شامل کاهش رشد تولید نفت (عربستان)، محدود شدن شرایط سرمایه گذاری (پاکستان) و تحریم‌های ایالات متحده (ایران) و نیز تنش‌های ژئوپلیتیکی در برخی کشورهای این منطقه.

IMF می‌گوید در ۲۰۱۹ اقتصاد جهان ۳.۵ درصد رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۲۰ این رشد به ۳.۶ درصد می‌رسد. این میزان پیش بینی ۰.۱ درصد کمتر پیش ‌بینی ماه اکتبر است.

صندوق بین المللی پول با اشاره به قیمت نفت، می‌گوید: قیمت نفت از ماه آگوست نوسان داشته و این نوسان در نتیجه نوسانات عرضه مثل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز هراس از کاهش میزان تقاضای جهانی بوده است.

در ماه ژانویه قیمت نفت به ۵۵ دلار در هر بشکه رسید و بازار انتظار دارد که در ۴ یا ۵ سال آینده این عدد قیمت دور از انتظار نباشد.

  

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱۷,۳۹۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۷۰ تومان (۰.۴ درصد) افزایش یافته است. هر واحد ریال عربستان، روز گذشته با قیمت ۱۷.۳۲۰ تومان معامله می‌شد.

امروز ریال عربستان در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ریال عربستان که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۳۲۰ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۷۰ تومانی (۰.۴ درصد) به ۱۷,۳۹۰ رسید. بالاترین قیمت ریال عربستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۳۹۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷.۳۹۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ریال عربستان نسبت به هفته گذشته ۰.۹۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ریال عربستان در شش ماه گذشته حدود ۲۵.۱۱ درصد افزایش یافته است.

tags # عربستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد