Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تن از مراجع تقلید در معرض سؤالی درباره پخش اعترافات تلویزیونی متهمان قرار گرفته‌اند که پاسخ آنان منتشر شده است.به گزارش بلاغ،سید علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در صفحه توییتر خود تصویری از پاسخ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به استفتائی درباره پخش اعترافات تلویزیونی پیش از اثبات جرم منتشر کرده است. 

این مرجع تقلید در پاسخ به این استفتاء نوشته است:«تا زمانی که جرم و اتهام شخص متهم ثابت نشده، نمی‌توان اسم و تصویر و اقراری که داشته است را منتشر کرد و حتی بعد از ثبوت هم اگر جرم مخفی بوده، آشکار کردن آن جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آیت‌الله بیات زنجانی نیز در این باره گفته‌است: « این کار علاوه بر اینکه مشروع نیست، از نظر اخلاقی نیز درست در برابر کرامت انسان و حرمت اوست و بنا بر روایات مستند و مورد وثوق این اعترافات در دادگاه نیز قابلیت استناد ندارد.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اعترافات قاتل دیوید تیلور

در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، اتفاق غافلگیرکننده‌ای در وزن ۸۶ کیلوگرم رخ داد و دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان مغلوب آرون بروکس شد. تیلور ۳۳ ساله که صبح روز گذشته (شنبه - به وقت محلی آمریکا) در کشتی اول با نتیجه ۴ بر یک مغلوب بروکس ۲۳ ساله شده بود، شب گذشته (شنبه - به وقت محلی/ صبح امروز به وقت تهران) در کشتی دوم هم متحمل شکست ۳ بر یک شد و شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست داد.

دیوید تیلور پیش از این در المپیک ۲۰۲۰ با شکست حسن یزدانی، مدال طلا را از آن خود کرده بود. یزدانی البته در فینال مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۱ در اسلوو نروژ موفق شد از تیلور انتقام بگیرد و با غلبه بر این کشتی‌گیر آمریکایی به عنوان قهرمانی دست یافت.

بروکس که با شکست تیلور برای اولین بار حضور در بازی‌های المپیک را تجربه خواهد کرد، درباره اینکه پس از پایان این رقابت حساس به حریف باتجربه خود چه گفت، اظهار داشت: به تیلور گفتم که دوستت دارم. او یکی از اولین افرادی است که این رشته ورزشی را (در آمریکا) آنطور که هست ساخت. این یک موهبت است که نزدیک تیلور بودم و فرصت تماشای کار‌های او را داشته‌ام. تیلور قطعاً در کشتی تاریخ‌ساز شد.

بروکس که در ماه ژوئن گذشته در فینال مسابقات «X» در دو مسابقه با نتایج ۶ بر صفر و ۵ بر ۴ مغلوب تیلور شده بود، عنوان کرد: به یاد دارم بعد از اینکه در فینال مسابقات «X» با هم کشتی گرفتیم، قبل از مسابقه به این فکر می‌کردم که نیازی نیست برای شکست دادنش او را قلاب کنم، اما بعد گفتم این بار باید دیوید را قلاب کنم، چون او قبلاً اینگونه باخته بود.

این کشتی‌گیر آمریکایی گفت: خدا به من مهارت‌های زیادی عطا کرده، بنابراین فقط آن مهارت‌ها را در تشک با هم ترکیب کردم. می‌دانستم که تیلور قرار است در کشتی دوم خیلی سخت‌تر به میدان بیاید. هر دوی ما مزایا و معایبی داشتیم. فقط در هر کجا که هستید، باید از آنچه دارید استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • اعترافات قاتلی که جنایت را انکار می‌کرد | پشت پرده کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • فیلم| اعترافات جالب فرمانده پایگاه نواتیم اسرائیل : این حمله بی سابقه ترین حمله به پایگاه بود
  • اعترافات جالب فرمانده پایگاه نواتیم : این حمله بی سابقه ترین حمله به پایگاه بود | طفره رفتن فرمانده اسرائیلی از پاسخ دادن به این سوال | ویدئو
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • اولین اعترافات قاتل دیوید تیلور
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران