Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@16:16:11 GMT

آخرین خبرها از استعفای نمایندگان استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۴۹۰

به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس، گفت: نمایندگان این استان هنوز استعفای خود را پس نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و اختصاص بودجه آب آشامیدنی این استان در بودجه سال 98 از خواسته‌های نمایندگان استان اصفهان است، گفت: با توجه به اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود در هیئت دولت تصویب شده است و همچنین بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی در لایحه بودجه سال 98، نمایندگان اصفهان تقریبا به خواسته‌های خود رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان هنوز درباره پس گرفتن استعفا به جمع‌بندی نرسیده‌اند، تصریح کرد: احتمالا پس از تصویب بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی در صحن پارلمان، در این باره تصمیم‌گیری کنیم.

ابوترابی در تشریح بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی، اظهار داشت: در گذشته برای تامین آب آشامیدنی اصفهان از انتهای زاینده رود برداشت می‌شد اما با تخصیص این بودجه و ساخت خط لوله انتقال، از ابتدای زاینده رود برای تامین آب آشامیدنی 5 میلیون مردم اصفهان برداشت می‌شود.

عضو کمسیون شوراها در مجلس، اضافه کرد: برداشت آب استان اصفهان برای مصرف آب آشامیدنی به همان میزان قبل است و تغییر نکرده و تنها محل برداشت تغییر کرده است.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»

عطا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به لرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بحث تملک و آزاد سازی حریم «فلک الافلاک» اختصاص پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: تمام این اعتباری برای آزاد سازی در بخش‌های جنوبی و همچنین شمالی قلعه «فلک الافلاک» هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از مغازه‌های ضلع شمالی قلعه باقی مانده است، افزود: برنامه ما این است که این مغازه‌ها را هم در راستای آزاد سازی حریم «فلک الافلاک» خریداری کنیم.

حسن پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت جهانی قلعه «فلک الافلاک» و همچنین «دره خرم آباد» اشاره کرد و گفت: حضور ارزیاب یونسکو برای تابستان امسال در این راستا قطعی شده است.

وی بیان داشت: در این راستا باید تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو الزامات لازم را برای ثبت جهانی قلعه «فلک الافلاک» رفع کنیم.

بنا بر این گزارش، قلعه «فلک الافلاک» بر بلندای تپه‌ای باستانی و طبیعی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است و دارای هشت برج و دو حیاط مستطیل شکل بوده است.

ارتفاع بلندترین دیوار این قلعه سترگ و باشکوه تا سطح تپه پنج متر و ۲۲ سانتی متر و مساحت کلی آن پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع و پلان بنای این قلعه تاریخی به صورت هشت ضلعی نامنظم است.

ورودی قلعه «فلک الافلاک» در جبهه شمالی و در برج جنوب غربی به عرض ۱۰ متر و ۲۰ سانتی متر و ارتفاع سه متر ساخته شده و در ساخت این بنا از مصالحی چون خشت، آجر (قرمز و بزرگ)، سنگ و ملات استفاده شده است.

از جمله نکات قابل تأمل در این بنای بی نظیر وجود چاه قلعه به عمق ۴۲ متر در حیاط اول و گریزگاه اضطراری در حیاط دوم است.

زیبایی و معماری شگفت انگیز قلعه «فلک الافلاک» موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این اثر همان دژ معروف «شاپورخواست» است که در تاریخ ذکر شده است، این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیکی خود در قرن چهارم هجری قمری به عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل بویه در آمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته شدن شهر جدید خرم آباد این قلعه نیز به نام خرم آباد معروف شد و احتمالاً نام «فلک الافلاک» در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.

از بدو شکل گیری، این بنای عظیم و دیدنی تا به حال کاربری‌های سیاسی، نظامی، خزانه سلطنتی، مقر حکومتی، پادگان نظامی و زندان سیاسی داشته است و اکنون نیز به عنوان موزه باستان شناسی، مردم شناسی و آزمایشگاه مرمت اشیا و چایخانه سنتی از آن استفاده می‌شود.

این بنای کم نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 6079371

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است