Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان، سید جواد قدس علوی اظهار کرد: فاز دوم مجتمع ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگو (بزرگترین مجتمع پرورش میگو جهان) و فاز اول مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش ماهیان خاویاری (بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری جهان)، در شهرستان گمیشان کلنگ زنی و اولین مرکز تکثیر و پرورش بچه میگو استان، در این شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که دو طرح کلنگ زنی شده شیلات جزو مهم ترین طرح های کشاورزی استان در کلنگ زنی های اخیر بوده است، اظهار کرد: امیدواری در افق ۱۴۰۴ بتوانیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان به تولیدی بالغ بر ۳۰ هزار تن میگو برسیم. همچنین پیش بینی ما در خصوص افق ۱۴۰۴ در مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان، هشت هزار تن گوشت و ۴۰۰ تن خاویار است که این دو مجتمع مجموعاً برای ۱۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی خواهند کرد.

قدس علوی در خصوص میزان ارزآوری این دو مجتمع در آینده برای کشور خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد خاویار و ۷۰ درصد گوشت ماهیان خاویاری تولیدی این مجتمع و ۸۰ درصد میگو تولیدی در مجتمع پرورش میگو گمیشان صادر خواهد شد که نتیجه این صادرات یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور است که این رقم در مقایسه با صادرات نفت، با تولید و صادرات ۳۵ میلیون بشکه نفت برابری می کند.

وی گفت: با آغاز به کار فاز دوم مجتمع میگو گمیشان ۲۰ مرکز تکثیر بچه میگو، ۷۵ واحد عمل آوری و پنج کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان نیاز است که مطمئنا احداث این ۲۰ کارخانه سهم قابل توجهی در اشتغال زایی استان و منطقه خواهد داشت.

قدس علوی با اشاره به نتایج مثبت سفر ریاست جمهوری به گلستان برای شیلات استان تصریح کرد: این سفر برای شیلات استان خیر و برکت زیادی همراه داشته است به طوری که اکثر مجوزهایی که طی دو سال اخیر منتظر صدور بودیم، با تلاش همکاران و وارد شدن شخص استاندار به موضوع، اخذ شد. همچنین نکته قابل توجه این سفر تصویب بودجه های ۱۵ میلیاردی از سوی سازمان برنامه و بودجه و  تصویب بودجه ۴۰۰ میلیاردی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به پروژه های شیلات بوده است.

لازم به ذکر است همزمان با سفر رئیس جمهوری به گلستان ۵۰۰ هکتار از مزارع و تاسسیات زیر بنایی فاز اول مجتمع پرورش میگو گمیشان، سه مرکز عمل آوری آبزیان و یک مرکز تکثیر میگو افتتاح و همچنین عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان به وسعت ۶ هزار هکتار و فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان به وسعت ۲۲۰ هکتار هم آغاز شد.

کد خبر 4521170

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل شیلات گلستان خاویار گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست آموزش و پرورش استان در آیین آغاز ساخت یک مدرسه و بهره برداری از ۴ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: برای ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای دره خرزهره در بخش ممبی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان اختصاص یافت.
جمالی افزود: این مدرسه تا شهریورماه آینده ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.
حسینی افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی هم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت ۴ زمین چمن مصنوعی دانش اموزی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد گفت: با این اقدام سرانه فضا‌های ورزشی در بهمئی طی ۲ سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است و در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.
مسعود فرحبخش اعتبار هزینه شده در این ۴ طرح ورزشی را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است