Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@10:24:59 GMT

لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۵۸۱

لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

آیت الله سبحانی با اشاره به صنعیت پوشاک گفت: متاسفانه ورود پوشاک خارجی منجر می شود که تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با رقبا را نداشت باشند و باید از آنها حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «آیت ‌الله جعفر سبحانی» شب گذشته (سه شنبه 2 بهمن) در دیدار با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل تحریم های کشور است که باید این مسائل بیان شود و کاهش ارزش پول نیز به همین دلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مرجع تقلید جهان تشیع» ادامه داد: با وجود همه مسائل خارجی، اما نباید از مسائل داخلی هم گذشت و باید بدانیم که این مسائل باید رفع شود.

 

وی با تاکید بر تقویت بخش تولید در جامعه گفت: باید به دنبال تقویت بخش تولید و استفاده از ظرفیت ‌های داخلی باشیم و باید در این زمینه به تولید کنندگان کمک کرد.

 

آیت الله سبحانی گفت: یکی از کمک ها به تولیدکنندگان این است که جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی باید گرفته شودو اجازه ندهیم که این مسائل گسترش یابد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به توان کشور در زمینه های خودکفایی گفت: یکی از این مسائل در زمینه تولید گندم است که اقدام ارزشمندی به شمار می رود و باید از تولیدکنندگان حمایت کرد.

 

وی با اشاره به صنعیت پوشاک گفت: متاسفانه ورود پوشاک خارجی منجر می شود که تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با رقبا را نداشت باشند و باید از آنها حمایت کرد.

 

آیت الله سبحانی به موضوع بانک ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات تعداد شعبه های زیادی است که در کشور وجود دارد و بر اساس آمار 11 هزار شعبه بانک اضافی در کشور داریم.

 

وی با اشاره به موضوع اخذ دیرکرد توسط بانک ها گفت: مراجع عظام تقلید در این خصوص اخذ دیرکرد تسهیلات بانکی را ربا می دانند که باید در راستای رفع این مشکل کوشید.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر جلوگیری از اسراف گفت: متاسفانه این امر در کشور وجود دارد و در ادارات نیز شاهد آن هستیم، به عنوان مثال چرا یک مدیر دولتی خودرو خارجی سوار می شود و از خودرو داخلی حمایت نمی کند؟

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اردبیل آسیب های اجتماعی هرمزگان حضرت زهرا س مجلس مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: چهار گزینه داخلی و پنج مربی خارجی برای هدایت تیم ملی بسکتبال مشخص شده‌اند که در نشست بعدی این کمیته مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید تابش‌نیا درباره نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با هدف معرفی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی اظهار کرد: در این نشست چهار گزینه داخلی و پنج مربی خارجی مطرح شدند، رزومه مربیان خارجی دریافت و قرار شد در کمیته فنی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، نفرات داخلی نیز سرشناس هستند و همه از آن‌ها شناخت کاملی دارند.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که مد نظر داریم در پایان این هفته نشستی دیگر را برگزار خواهیم کرد تا کمیته فنی نظر خود را درباره نفرات مطرح کند. برنامه ما این است که در نهایت به یک گزینه داخلی و خارجی برسیم تا بعد از بررسی در کمیته فنی و هیئت رئیسه، سرمربی جدید انتخاب و معرفی شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه دو مربی سرشناس لیگ برتری در بین این نفرات حضور دارند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه لیگ در حال برگزاری است، در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم، اما در مورد گزینه‌های خارجی می‌توانم این را بگویم که آن‌ها از مربیان مطرح بسکتبال و از کشورهای اسپانیا، صربستان و ایتالیا هستند.

تابش‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش هزینه‌های ارزی شانس مربیان داخلی بیشتر از گزینه‌های خارجی است، تاکید کرد: در انتخاب سرمربی تیم ملی باید به همه موارد توجه داشت، در این خصوص هم در نشست کمیته فنی گفت‌وگو و تبادل نظر شد که اگر به گزینه خارجی رسیدیم با چه شرایطی باید اقدام کرد. در این خصوص مشکلی وجود ندارد و صحبت‌های ابتدایی نیز با این نفرات شده است تا در صورت رسیدن به یک نظر مشترک، وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شویم.

وی با تاکید بر نقش کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در تصمیم‌گیری و ادامه این روند خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد برای سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران وظایف و مسئولیت کمیته فنی بیان شود، چراکه این کمیته موظف است اطلاعات و روند فعالیت تیم ملی را به رئیس فدراسیون ارائه دهد که بر این اساس در تمام پیروزی‌ها و شکست‌های احتمالی این کمیته دخیل خواهد بود و باید پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا کد خبر 747102

دیگر خبرها

  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی