Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:14:48 GMT

صله‌ارحام و انفاق پادزهر فقر است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۰۶۶۷

صله‌ارحام و انفاق پادزهر فقر است

رئیس سازمان بهزیستی کشور صله‌ ارحام،انفاق و وقف را پادزهر فقر بیان کرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی کشور با آیت الله سبحانی در قم، کمک های سازمان بهزیستی به نیازمندان و معلولان را اندک شمرد و گفت: مساعدت‌های مالی ما چندان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و هدف ما این است که بتوانیم از این معلولیت‌ها پیشگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص انواع معلولیت‌‎ها عنوان کرد: بخش اعظم این معلولیت‌های جسمی، بعد از تولد و در اثر تصادفات است اما بخشی نیز مادرزادی و ژنتیکی است که از بدو تولد همراه کودکان است و معمولا در اثر ازدواج‌های خانوادگی است.

قبادی دانا ادامه داد: بهزیستی طرح پیشگیری از بیماری‌هایی که به طور ژنتیکی عامل معلولیت می‌شوند را در دستور کار خود دارد و با آزمایش‌ها و غربالگری های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و قبل از زایمان سعی در جلوگیری از آن‌ها دارد.

وی در پاسخ به سوال آیت الله سبحانی، "فراموشی" را دو نوع دانست و اذعان کرد: نوع اول فراموشی که برگشت‌پذیر است دراثر افسردگی حاصل از خانه‌نشینی در سنین بالا ایجاد می‌شود که دوای آن، صله‌ ارحام است؛ نوع دیگر در اثر آلزایمر ایجاد می‌شود که می‌توان با مطالعه و فعالیت‌های ذهنی از آن جلوگیری کرد اما برگشت پذیر نیست، هرچند قابل کنترل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌ به آسیب های اجتماعی، از اعتیاد به عنوان سر منشا بسیاری از مفاسد نام برد و ضمن تاکید بر نقش روحانیت در جلوگیری از شیوع اعتیاد، افزود: در این زمینه سازمان بهزیستی با انجام آموزش‌هایی به صورت غیرمستقیم، سعی دارد تا افراد را آماده کند که اگر در شرایط آسیب‌زا قرار گرفت و دوست یا فامیلی به او مواد مخدر تعارف کرد، قدرت "نه" گفتن داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به یکی دیگر از آسیب ‌های گریبان‌گیر جامعه یعنی طلاق اشاره کرد و گفت: در 10 سال گذشته به علت مشکلات اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و شیوع اعتیاد، شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش سرانه‌ی طلاق بوده‌ایم که این امر می‌تواند منجر به تهدید نهاد خانواده به عنوان عالی ترین نهاد پیشگیری کننده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های روحی، بشود.

وی فقر را یکی دیگر از آسیب‌های جامعه دانست و اظهارکرد: شرایط بد اقتصادی کشور به این آسیب دامن زده‌است و پادزهر فقررا باید در صله‌ی ارحام و نزدیکی خانواده‌ها به هم وهمچنین گسترش فرهنگ انفاق و وقف جست‌وجو کرد؛ در این راستا روحانیون و علما می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند زیرا گوش شنوای بسیاری از مردم به منابر و علماست.

قبادی دانا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شما و مردم عزیز، مارا در راه خدمت به کسانی که جز خدا کسی صدای‌شان را نمی‌شنود، و جز او فریادرسی ندارند، با کمک‌های مادی و معنوی‌تان یاری کنید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی قبادی دانا منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با ششم اردیبهشت در بخشی از پیام به مناسبت روز جهانی روانشناس گفت: این سازمان با راه‌اندازی مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی زمینه پاسخگویی به نیاز آحاد مردم، ارتقاء سلامت روان آنان و حل مسائل روان‌شناختی را فراهم کرده و در حال حاضر بالغ بر ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان در سراسر کشور، انواع خدمات روان‌شناختی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می‌دهند.
 متن این پیام به شرح ذیل است؛

"امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشنا سی، مشاوره و مشارکت مردم"

 در تقویم جهانی، روز ششم اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی روان‌شناس نام گذاری شده است. مهم‌ترین هدف از ثبت این روز در تقویم جهانی، تأکید بر لزوم بهره‌مندی اقشار جامعه از خدمات حرفه‌های یاورانه از جمله علم روان‌شناسی و کاربرد‌های آن در زندگی است. به‌جرات می‌توان گفت که سازمان بهزیستی از پیشقراولان به‌کارگیری روان‌شناس در تمامی بخش‏های دولتی و غیردولتی بوده است که از طریق مطالعه، طراحی و اجرای انواع برنامه‌ها به موضوع سلامت روان عموم مردم و گروه ‏های هدف خود پرداخته است.

 این سازمان افتخار دارد با راه‌اندازی مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی زمینه پاسخگویی به نیاز آحاد مردم، ارتقاء سلامت روان آنان و حل مسائل روان‌شناختی را فراهم نموده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر بالغ بر ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان در سراسر کشور، انواع خدمات روان‌شناختی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می‌دهند. سازمان بهزیستی با طراحی و اجرای مشاوره تلفنی، خدمت رایگانی را فراهم آورده است تا هرکس بتواند در هر نقطه از این کشور پهناور، مسائل و مشکلات خود را از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰ مطرح و رهیافت‌های لازم را دریافت کند. مشاوران تلفنی در سال گذشته، یک میلیون و هشتصدهزار مورد خدمت به مردم ارائه نموده اند.

 این فرصت را مغتنم دانسته و روز روان‌شناس را به عموم مردم شریف ایران تبریک گفته و امیدوارم با حمایت و مشارکت تمامی آحاد جامعه در سال ۱۴۰۳ خدمات روان‌شناختی با کیفیت مطلوبتری را به مردم عزیز و به ویژه خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی ارائه نماییم. همچنین این روز را به‌تمامی روان‌شناسان و مشاورانی که با تمام وجود در تلاش هستند تا در غلبه بر افسردگی‌ها، اضطراب‌ها، مسائل و مشکلات بین‌فردی مراجعان، به آنها یاری برسانند و نیز به مدیران و کارشناسان دلسوز و سخت‌کوش سازمان بهزیستی که دائماً در تلاش هستند که سطح کیفی و کمی خدمات سلامت روان در کشور را ارتقاء دهند تبریک عرض می‏ نمایم و توفیق روزافزون آنها را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری