Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری گفت: قیمت جنگ برای ما درنیامده است. اگر این قیمت مشخص شود، آن‌وقت ما می‌فهمیم با مملکتمان چطور باید رفتار کنیم.

به گزارش مشرق، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری امروز دوشنبه یک بهمن با حضور در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در میان جمعی از پژوهشگران این مرکز، گفت: نوشتن درباره جنگ در همه‌جا سنت است و مراکزی برای این امر وجود دارد و تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اسناد نیز نمونه‌ای از این مراکز می‌باشد که در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانیم:

تشبیه «حوزه هنری» با «مرسدس بنز»! تقدیر رهبر انقلاب از فعالیت‌های فرهنگی «سرهنگی» و «بهبودی»

وی با اظهار به اینکه برای بیان جنگ، دو نوع روایت یعنی روایت واقعه و روایت انسانی وجود دارد، توضیح داد: روایت واقعه همین اسناد و مدارک جنگ است که نزد مراکز نظامی می‌باشد و آن‌ها عملیات‌ها را تشریح و تحلیل می‌کنند. روایت واقعه همان کاری است که مرکز اسناد دارد انجام می‌دهد.

سرهنگی افزود: روایت دیگر هم روایت انسانی از جنگ است که دوستان ما در حوزه هنری و جاهای دیگر دارند انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه روایت واقعه و روایت انسانی از جنگ، تقریباً تکمیل‌کننده همدیگر هستند، گفت: این دو همدیگر را تکمیل می‌کنند تا به ما بگوید جنگ برای ما و برای ملت‌های دیگر هم چند تمام‌شده است.

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری متذکر شد: قیمت جنگ برای ما درنیامده است. اگر این قیمت مشخص شود، آن‌وقت ما می‌فهمیم با مملکتمان چطور باید رفتار کنیم.

اگر اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نبود، نمی‌توانستیم کاری را انجام دهیم

وی تصریح کرد: بخشی از این قیمت را مرکز اسناد درمی‌آورد و اگر اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نبود، نمی‌توانستیم کاری را انجام دهیم و هم‌اکنون هم به اسناد این مرکز نیاز داریم.

سرهنگی در خاتمه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: خاطرات خلبانی به نام اکبر صیاد گورانی، در دستم بود. شنیدیم که برای شیمی‌درمانی به خانه دخترش آمده است. با دوستان به دیدنشان رفتیم. خاطراتشان دست من بود و من داشتم کتابش را می‌خواندم. این خلبان در آن زمان سروان بوده و در غرب، طی سانحه‌ای اسیر می‌شود.

وی ادامه داد: این خلبان در کتابش می‌گوید، بعد از ۱۰ سال اسارت که برگشتم همه آن رنج‌هایی که به علت عدم ثبت‌نام و گمنام ماندنم در اسارت و گذران وقت در انفرادی کشیدم یک‌طرف، اما وقتی آمدم همسرم به من گفت وقتی‌که تو سانحه دادی، دخترمان هر شب بهانه می‌کرد و مجبور شدیم بگوییم بابا رفته مأموریت و یک سال دیگر می‌آید، یک‌شب که رفتم رویش را بپوشانم چند تار موی سفید در سر این دختر چهارساله دیدم، یک‌طرف.

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری بیان داشت: این خلیان می‌گفت زمانی که از اسارت به وطن برگشتم دخترم ۱۴ ساله شده بود. این‌ها قیمت است، قیمت‌هایی است که ما و خانواده‌ها، برای جنگ پرداخت کرده‌ایم و انصاف نیست که این قیمت‌ها را نبینیم و درنیاوریم. این قیمت‌ها به ما می‌گوید چقدر باید کار کنیم، چگونه باید کار کنیم و اگر قیمت دستمان باشد به نظرم این یک راه راست است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی مرتضی سرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد

تحلیل رفتار فعالان و معامله‌گران خودروهای تجاری نشان می‌دهد این بازار صعودی و از رکود خارج می‌شود. بررسی موردی این رفتار در خصوص کشنده فاو460  (FAW460) حکایت از ورود پول‌های هوشمند و سنگین برای داغ کردن معامله با هدف کسب سود از افزایش قیمت احتمالی آن دارد. رصد معاملات و قیمت‌گذاری موجود در بسترهای مجازی خرید و فروش خودرو حکایت از رشد آگهی‌های بدون قیمت دارد. پیش از این دلال‌ها با انتشار آگهی‌های بدون قیمت تلاش می‌کردند در شرایط رشد روزانه قیمت‌ها بیشترین سود را کسب کنند و از بازار سوداگری عقب نمانند تا بتوانند بر اساس آخرین قیمت، محصول خود را بفروشند.

ورود پول‌های هنگفت به معاملات کشنده FAW460 سبب شده بازار پیش‌بینی افزایش قیمت داشته باشد و همین امر منجر به ایجاد تقاضای زیادی در معاملات فاو460 شده است. البته چنانچه خریداران واقعی پیش‌بینی درستی از بازار داشته باشند می‌توانند از زیان خود جلوگیری کنند.
حال باید به نظاره نشست و دید واکنش خریداران واقعی به شرایط کنونی بازار چیست.

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه به روایت آمار
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در غزه به روایت آمار
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید
  • کشف بلوریجات چینی قاچاق در جنوب تهران