Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از خبرگزاری اسپوتنیک، «ما ژائوشو» نماینده دائم چین در سازمان ملل، روز گذشته [سه شنبه] در نشست شورای امنیت، آمادگی پکن را برای ترویج صلح در خاورمیانه و مشارکت در توسعه منطقه اعلام کرد.

در نشست روز گذشته، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع پرتنش در خاورمیانه بحث و گفتگو کردند خواستار دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن اعلام آمادگی کشورش برای پیشبرد صلح در خاورمیانه و همکاری برای پایان مناقشه در سرزمین های اشغالی، گفت: چین ارتباط و مشارکت خود را با کشورهای منطقه افزایش می دهد و برای حفظ صلح و ثبات، عدالت و توسعه در خاورمیانه تلاش می کند.

وی اظهار داشت چین از حل سیاسی مسئله فلسطین و همچنین ایده تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 و به پایتخت قدس حمایت می کند.

رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای همپیمان آن، به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور با مرکز سیاسی و دیپلماتیک مستقل رد می کند و مانع سکونت آنها در سرزمین های اشغالی می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین فلسطین رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، از زمان شروع جنگ اسراییل و حماس، نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا ( PEN) بارها این سازمان را برای حمایت از اسراییل و کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی انجام داده است، محکوم کرده‌اند.

اکنون انجمن قلم آمریکا که با نارضایتی گسترده‌ای از واکنش‌ها علیه خود روبه روشده، مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرد. ده‌ها نامزد از این رویداد که قرار بود هفته آینده برگزار شود، انصراف داده بودند.

«پن» یک سازمان ادبی از آزادی بیان حمایت می کند، هر سال صدها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند که جایزه ۷۵ هزار دلاری جین استاین برای بهترین کتاب از جمله آن‌هاست؛ اما با انصراف ۹ نویسنده از ۱۰ فینالیست این جایزه و انصراف نامزدهای دیگری از بخش‌های مختلف از ترجمه گرفته تا بهترین کتاب اول، برگزاری مراسم که قرار بود در تالار شهر منهتن شکل بگیرد، غیر قابل اجرا بود.

کاترینا واندن هوول، وندی واندن هوول و بیل کلگ به نمایندگی از بنیاد و دارایی ادبی جین استاین بیانیه زیر را ارایه کردند: جین استاین مدافع پرشور حقوق فلسطین بود و از نویسندگان فلسطینی حمایت و تجلیل کرد. در حالی که او جایزه PEN آمریکا را به نام خود برای جلب توجه و حمایت معنادار از نویسندگان دارای بالاترین دستاورد ادبی تاسیس کرد، می‌دانیم که او به موضع و فداکاری نویسندگانی که امسال از رقابت کنار کشیده‌اند، احترام می‌گذاشت. برای احترام به تصمیم آنها، املاک جین استین از انجمن قلم آمریکا خواسته است تا این جایزه ۷۵ هزار دلاری را به صندوق امداد کودکان فلسطین اهدا کند.

سوزان نوسل، مدیر عامل PEN آمریکا در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر شد، گفت: حجم زیادی کار برای این مراسم انجام می‌شود و همه ما از این نتیجه متاسف هستیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امکان ندارد جشنی را به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم برگزار کنیم.

از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، نویسندگان وابسته به انجمن قلم بارها این سازمان را به اتهام حمایت از اسراییل و کم اهمیت جلوه دادن جنایات علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی محکوم کرده اند. در نامه سرگشاده‌ای که ماه گذشته منتشر شد و نائومی کلاین و لوری مور از امضا کنندگان آن بودند، امضاکنندگان از «پن» برای بسیج نکردن «هیچ حمایت هماهنگ اساسی» از مردم فلسطینی و پافشاری نکردن بر ماموریت خود که «رد کردن همه نفرت‌ها و حمایت از آرمان‌های بشری برای زندگی در صلح وبرابری» است، انتقاد کردند.

انجمن قلم بارها خواستار آتش‌بس در غزه شده و به ایجاد صندوق اضطراری ۱۰۰ هزار دلاری برای نویسندگان فلسطینی کمک کرده، اما اعضای آن این اقدامات را در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی کافی نمی‌دانند.

کد خبر 6086175

دیگر خبرها

  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد