Web Analytics Made Easy - Statcounter

براداران مدیرکل انتقال خون استان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: در ۱۰ ماه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۲ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری قزوین و تاکستان مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، سه و ۲۹ صدم درصد کاهش یافته است.

برادران افزود: از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری، ۳۲ هزار و ۹۴۳ نفر خون اهدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، میزان اهدای خون هم در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، شش دهم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه کرد: همچنین در این مدت، تعداد اهدا کنندگان پلاکت فرزیس با ۷ و هفت دهم درصد رشد مواجه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون، ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفر، مستمر و ۲ هزار و ۲۲۳ نفر بانوان بودند.

براداران افزود: همچنین در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۹۲۸ واحد کیسه خون به بیمارستان‌های استان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ضمن تامین کامل نیاز بیمارستان‌های استان به فرآورده‌های خونی، ۱۳ هزار و ۷۴۳ واحد کیسه خون نیز به سایر استان‌ها ارسال شده است.

در حال حاضر فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ک

کاهش مراجعه به مراکز خونگیری استان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان