Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم در آئین افتتاح این مراکز فرهنگی، گفت: با افتتاح چهار کتابخانه محمد رسوالله (ص) روستای خالدین، فرزانگان روستای کوشه، مُلا مصبح لافت و کتابخانه رسالت در روستای گوران جمع کتابخانه های روستایی جزیره قشم به 9 باب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینه دریانورد با اشاره به اینکه در کل شهرستان قشم تا پیش از افتتاح این چهار کتابخانه، هشت کتابخانه عمومی داشتیم، افزود: هم اینک جمع کتابخانه های تحت پوشش نهاد کتابخانه های کشور در شهرستان قشم از نظر آماری با 50 درصد رشد به 12 باب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان قشم هم با 30 درصد افزایش از دو هزار و 233 متر مربع به دو هزار 885 متر رسیده است.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم از عمومی سازی کتابخوانی بویژه در روستاها به عنوان مهمترین برنامه های این نهاد نام برد.

مهدی رمضانی ادامه داد: همیاری مردم در ساخت و تجهیز کتابخانه ها به عنوان اصلی ترین محل تعاملات فرهنگی که کتاب در حقیقت حکم مغز این مراکز را دارد، نگاه ما به توسعه این مراکز را به ویژه در روستاها افزایش می دهد.

وی از کودکان و جوانان و نوجوانان به عنوان مهمترین مخاطبان نهاد کتابخانه های عمومی کشور نام برد و اظهار امیدواری کرد که فرزندان جزیره قشم از فرصت ایجاد کتابخانه های عمومی برای ارتقای سطح فکری در حوزه های مختلف به خوبی بهره مند شوند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در این مراسم گفت: کتابخانه های عمومی در سطح کشور مهمترین مراکز توسعه فرهنگی هستند.

امین متولیان اظهارامیدواری کرد که مردم علاوه بر استفاده کتاب، در ساخت، تامین منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه ها هم با هدف کمک به ارتقای سطح فکری فرزندان خود کمک کنند.

به گفته وی، کتابخانه ها باید مرکزی برای توسعه معارف اسلامی باشند و مسئولان می بایست در کنار فعالیت های اقتصادی و صنعتی نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگ داشته باشند.

در این مراسم همچنین از کتابخانه به عنوان دانشگاه جامعی که مخاطب آن اقشار مختلف مردم اند و کمک به ارتقای این مراکز موجب تقویت فرهنگ به عنوان نماد ارزشی انقلاب می شود، نام برده شد.

رئیسان شوراهای اسلامی و دهیاران این چهار روستا هم از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه توسعه امور فرهنگی از جمله ایجاد و تجهیز کتابخانه ها به عنوان یک اقدام مهم فرهنگی تقدیر کردند و حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه خواست به هر یک از این چهارکتابخانه 200 جلد کتاب اهدا کند.

شایان ذکر است کتابخانه محمد رسوالله (ص) روستای خالیدن در زمینی به مساحت 220 متر و زیربنای 110 متر نخستین کتابخانه ای بود که با حضور امام جمعه شهرستان قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و فرماندار شهرستان قشم افتتاح شد.

کتابخانه عمومی فرزانگان روستای کوشه با 240 متر زیر بنا، کتابخانه عمومی ملا مُصبح لافت در 230 متر مربع و کتابخانه عمومی رسالت روستای گوران هم در 130 متر مربع با ارائه کتاب هایی با عنوان هایی در حوزه دین، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، زبان، هنر، علوم کاربردی، علوم محض، علوم اجتماعی و چند عنوان حوزه کودک و نوجوان روز سه شنبه دوم بهمن ماه افتتاح شد. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب پوشش پیروزی انقلاب اسلامی قشم گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن

تین نیوز

وضعیت فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن تعیین تکلیف شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قزوین و بازدید از روند احداث محور قزوین الموت تنکابن وعده داد فاز نخست این محور شامل ۶۲ کیلومتر تا سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تکمیل می شود.

مهرداد بذرپاش بهمن ماه سال 1402 در مورد  محور قزوین الموت تنکابن با اشاره به پیشرفت فیزیکی این آزادراه و اهمیت آن در توسعه مسیرهای ارتباطی کشور بر تکمیل آن تا ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: پیمانکار این مسیر با تامین اعتبار و تسریع در روند کارها باید هرچه سریع تر زمینه افتتاح این مسیر را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: محور قزوین الموت تنکابن به طول ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قزوین قرار دارد که این بخش در حال حاضر دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و مراحل افتتاح فاز نخست آن به طول ۶۲ کیلومتر در دستور کار جدی مدیریت استان قرار دارد.

وی افزود: محور قزوین الموت تنکابن، دارای ۱۸ کیلومتر تونل است.

قابل ذکر است مهدی اعلایی استاندار قزوین نیز سال گذشته، با اشاره به اقدامات ترانزیتی و جاده ای میان استان های شمالی کشور، قزوین و تهران گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر اتفاقات خوبی در توسعه جاده ها در استان های البرز، تهران، قروین با شمال کشور افتاده و افتتاح محور تهران شمال نقطه عطف این اقدامات بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های ترانزیتی میان سه استان گیلان، مازندران و قزوین، افزود: در حوزه ارتباط جاده ای میان استان های گیلان و مازندران اتفاقات خوبی رخ داده است که سرآمد آن ایجاد خط ریلی و راه آهن قزوین رشت است.

استاندار قزوین، دو محور الموت تنکابن و کلاچایو  رحیم آباد را محورهای اصلی در افزایش مراودات میان سه استان گیلان، مازندران و قزوین دانست و بیان کرد: تمام تلاشها برای توسعه امکانات در راستای تکمیل این جاده انجام شده و حضور استانداران این سه استان نماد وحدت، همدلی و هماهنگی توسعه کشور در حوزه های مختلف است.

اعلایی، با اشاره به مشکلات زیست محیطی موجود بر سر راه تکمیل  جاده تصریح کرد: در کنار تکمیل این جاده مهم، به مسئله زیست محیطی و منابع طبیعی هم توجه جدی می شود تا مردم در این خصوص با مشکلی مواجه نشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • ایران بر سکوی بریکس/ دستاورد‌های پولی و مالی برای ایران چیست؟
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است