Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:59:47 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۱۲۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

در حالی که نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن تمایل پیدا کنند، قیمت طلا امروز افزایش داشت، هرچند که با توجه به بالا رفتن ارزش دلار، رشد قیمت طلا محدود بود. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ اقتصادی پول | ارز | بانک اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد افزایش به 1284 دلار و 54 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به پایین ترین رقم از 28 دسامبر یعنی 1276 دلار و 31 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1283 دلار و 4 سنت رسید.

باب هابرکورن، تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت: «بخشی از سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه های خود به بازارهای امن هستند، زیرا ارزش سهام در بازارهای بورس کاهش یافته است، اما واقعیت این است که به دلیل تقویت ارزش دلار، قیمت طلا رشد چندانی نداشته است.»

پس از آنکه صندوق بین المللی پول نگرانی هایی را در مورد تضعیف اقتصاد جهانی مطرح کرد، احساس ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران به شدت کاهش یافته است. همچنین آمارهای دولت چین نشان داده که رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 به پایین ترین رقم خود در طی حدود 3 دهه گذشته رسیده و این مسئله موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان شده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود پیش بینی کرده که رشد اقتصاد جهان در سال 2019 و 2020 به 3.5 و 3.9 درصد برسد که به ترتیب 0.2 و 0.1 درصد پایین تر از پیش بینی های صورت گرفته در ماه اکتبر است.

خبرها در مورد تضعیف اقتصاد چین موجب تقویت ارزش دلار شده است. فرار سرمایه ها به سوری بهشت های امن نیز دیگر عاملی بوده که موجب شده تا ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر باقی بماند.

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/11/02

انتهای پیام/24

R1012128/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت جهانی طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا قیمت جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران مدعی‌اند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود دلار فعلاً در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.
راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان، و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟