Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در حال حاضر برای تامین جسد از طریق کشورهای خارجی به ویژه سریلانکا و هند اقدام کرده‌ایم اما به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت منابع ارزی واردات جسد با مشکل مواجه شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی به مشکل برخورده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات نبود جسد برای تشریح دانشجویان در دانشکده‌های پزشکی کشور گفت: در این زمینه برخی مشکلات فقهی وجود دارد که نمی‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم و بهتر است فقها و مراجع در خصوص اقدامات آموزشی صورت گرفته بر روی اجساد اظهار نظر کرده و فتوا صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اگر بودجه اختصاصی برای تامین جسد درباره اقدامات آموزشی صورت نگیرد دچار مشکلاتی خواهیم شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چون مسائل آموزشی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مربوط نیست و آنها موضوعات خود را از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال می‌کنند به نظر می‌رسد که می‌توانند از طریق هیأت رئیسه برای کسب تکلیف در این خصوص و دریافت نظرات علما و مراجع اقدام کنند. در حال حاضر برای تامین جسد از طریق کشورهای خارجی به ویژه سریلانکا و هند اقدام کرده‌ایم اما به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت منابع ارزی واردات جسد با مشکل مواجه شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی به مشکل برخوردند.
امینی‌فرد گفت:‌ از برخی اجساد مجهول‌الهویه هم در دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌شود اما چون تعداد دانشجویان و دانشکده‌های پزشکی افزایش یافته این تعداد جسد دیگر جوابگو نیست چرا که پیش از انقلاب 10 دانشکده پزشکی و 600 دانشجوی این بخش را داشتیم اما در حال حاضر 3500 دانشجوی پزشکی داریم.
وی در پایان گفت: کالبدشناسی و آموزش آناتومی فقط محدود به آموزش از طریق جسد نیست و می‌توان از فناوری‌های نوین در این بخش استفاده کرد. هر چند که استفاده از روش‌های دیگر نمی‌تواند جایگزین جسد شود.فارس 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آناتومی بدن واردات جسد سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه عوم پزشکی شهرکرد گفت: این اجتماع با حضور اعضای هیئت رئیسه، اعضای علمی، اساتید، دانشجویان، کادر بهداشت و درمان، و کارکنان دانشگاه در یادمان شهدای گمنام مجتمع اموزشی پردیس رحمتیه برگزار گردید.

سید علی درخشان گفت: این تجمع و سردادن شعار علیه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری خبر و شبکه استانی جهانبین صدا و سیما منعکس شد.

درخشان خاطرنشان کرد: راهپیمایی از مسیر مسجد پیامبر اعظم(ص) به سمت یادمان شهدا تا محوطه دانشکده ها، سخنرانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و قرائت بیانیه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

وی گفت: همچنین در این روز، کادر بهداشت و درمان در اجتماع خودجوش مردمی در آستان امامزادگان دوخاتون(س) شهرکرد حاضر شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895817

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز