Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی همزمان با دهه فجر در استان آذربایجان شرقی به‌طور رسمی آغاز می‌شود و بعد از طی مدت دو الی سه ماه به‌صورت آزمایشی، در صورت عدم بروز مشکل خاصی در دیگر شهرستان‌های استان نیز عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌منظور استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی در دهه فجر امسال در یکی از شهرستان‌های جلفا یا بستان‌آباد اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و از طرف دیگر قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزار‌های مشابه را دارد و ما در استان نیز از سال ۱۳۹۳ نسبت به جایگزین کردن فعالیت‌ها از طریق اینترنت به‌جای سی‌دی اقدام کرده‌ایم و اکنون نیز عزم جدی بر حذف دفترچه‌های کاغذی داشته و مطمئناً با آغاز این طرح در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شده و هم اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات و اشتباهات دارویی رفع می‌شود.

مجیدی یادآور شد: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی مصرف کردن دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده باشد، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین امر مانع از مصرف بی‌رویه دارو‌ها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رؤیت می‌شود و اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/ش

نسخه‌نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی اجرامی شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه سیب و پرتقال شب عید در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بر اساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از امروز ۲۲ غرفه در شهر تبریز و ۳۸ غرفه دیگر نیز در ۲۰ شهرستان استان به عرضه میوه شب عید و کالا‌های اساسی اقدام می کنند.

به گفته اکبر افتحی، ۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید ذخیره‌سازی شده است که ۴۰۰ تن میوه در شهر تبریز و ۴۰۰ تن باقی مانده در سایر شهرستان‌ها توزیع می شود.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی پیش تر اعلام کرده بود که سیب زرد و قرمز با کیفیت ممتاز به قیمت هر کیلو ۲۹ هزار تومان و پرتقال به قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان برای مصرف کنندگان است.

سیب های ممتاز در سبدهای ۷ تا ۸ کیلویی و پرتقال تامسون در سبدهای ۹ تا ۱۰ کیلویی توزیع می شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۲۰ تیم راهداری در آذربایجان شرقی در طرح نوروزی
  • تیم مراغه قهرمان بسکتبال زیر ۱۴ سال پسران آذربایجان شرقی
  • زمان نام نویسی و برگزاری تمام آزمون‌های ۱۴۰۴ اعلام شد
  • آزادی ۶۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی
  • برف و باران در راه آذربایجان شرقی
  • دستگیری فعال غیرمجاز ارز در تبریز
  • توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در آذربایجان شرقی
  • حال و هوای بازار تاریخی اهر در آستانه سال نو + فیلم
  • آغاز عرضه سیب و پرتقال شب عید در آذربایجان شرقی
  • برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی