Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از طرح عبارت رزمایش قطع اینترنت، در توییتی عنوان کرد: عبارت رزمایش,قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساخت های حیاتی کشور، بکار برده شد.

محمد جواد آذری جهرمی درباره عبارت رزمایش قطع اینترنت که در فضای مجازی مطرح شده بود سلسله توییت هایی را به شرح زیر منتشر کرد: تصور کنید یک روز صبح متوجه بشید که تمام سامانه‌های بانکی بانک شما تا اطلاع بعدی از دسترس خارج شده است، چه حس و عکس العملی خواهید داشت؟ چه کسانی را مسئول می‌دانید؟

سپاس،همین دلایل که در همین مدت کوتاه در قالب ‎نظرمردم طرح کردید؛ زیرساخت بانکداری الکترونیکی از زیرساختهای حیاتی کشور محسوب می‌شود،باید در برابر تهدیدات از جمله تحریم، مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست امروز پدافند غیرعامل بر روی شرکت سداد،برای سنجش تاب‌آوری آن بوده و ارتباطی با اینترنت کشور ندارد.

‏عبارت ‎#رزمایش,قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساختهای حیاتی کشور، بکار برده شد. اینگونه ناشی‌گری می‌کنیم و بعد فضای مجازی را مقصر می‌دانیم. باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با امضای موافقتنامه همکاری بین معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد ماکو، زمینه استقرار شرکتهای دانش بنیان با هدف تکمیل زیست بوم فن آوری، نوآوری ، در قالب شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه فراهم شده است.

  گروسی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو می گوید: صنایع دانش بنیان و فن آوری که به تجاری سازی رسیده اند در این شهرک امکان تولید و صادرات دارند .

  به دلیل نزدیکی منطقه آزاد ماکو به بازارهای اروپایی و هم جوار بودن با چند کشور آسیایی و نزدیک ترین نقطه برای صادرات ، منطقه آزاد ماکو از سوی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری ؛ برای ایجاد اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان در کشور انتخاب شد .

  گروسی افزود :این شهرک  الگویی می شود  برای سایر مناطق چون ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم بنابراین اینجا  نقطه اتصال نخبگان و جوانان ایران با جهان هم برای صادرات صنایع دانش بنیان و فن آور و هم احیانا واردات   آخرین ت  فن آوری های روز است.

  بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی؛ مناطق آزاد را برای انتقال فن آوری های نوین و پیشرفته به کشور مکلف کرده است.

  زنوزی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:

  فضای مناسبی را   تخصیص دادیم برای ایجاد شهرک دانش بنیان که شرکتهای دانش بنیان و شرکتهایی که فن آور هستند و قابلیت دانش بنیان را دارند می توانند در این شهرک مسقر شوند و با توجه به منطقه آزاد بودن و داشتن این مزیت و قوانین حمایتی در این زمینه تولیداتشان را در اینجا انجام دهند .

عملیات اجرایی این شهرک امسال در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز خواهد شد و کسانی که مایل به فعالیت در این شهرک هستند از طریق معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری می توانند برای فعالیت درآن ، درخواست خود را اعلام نمایند .

 

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشیِ نرخ تورم در استان قزوین
  • مدیر استقلال خوزستان: سه امتیاز بازی با پیکان برای ما حیاتی است
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • خطر بیخ گوش ماست