Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:25:19 GMT

چه عواملی باعث ریزش مو می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۱۸۲۸

چه عواملی باعث ریزش مو می‌شوند؟

شایع ترین علت ریزش مو در زنان و مردان شرایطی است به نام " آلوپسی آندروژنیک" که با نام " طاسی با الگوی مردانه" شناخته می‌شود .

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شکل این عارضه در زنان و مردان متفاوت است، اظهار کرد: در مردان ریزش مو از جلوی سر و بالای سر شروع شده و پیش می رود و در زنان این عارضه به صورت نازک شدن مو در ناحیه ی بالای سر دیده می شود اما معمولا همه‌ی موها را در این ناحیه از دست نمی‌دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عفت پناه افزود: دومین علت شایع ریزش مو شرایطی به نام "طاسی ناحیه ای" بوده که این عارضه زمانی به وجود می آید که سیستم ایمنی بدن به جای اینکه فقط با عوامل خارجی بدن مقابله کند به بخشی از پوست که مو بر آن رشد می کند حمله کرده و در نتیجه موهای یک ناحیه می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که دارای طاسی ناحیه ای هستند اغلب یک لکه بزرگ گردِ خالی از مو بر روی بخشی از بدن یا سرشان دارند، خاطر‌نشان کرد: برخی بیماری ها یا بعضی داروها می توانند باعث ریزش مو شوند که عموما با برطرف شدن آن بیماری یا قطع دارو موهای ریخته شده دوباره رشد می‌کنند‌.

عفت پناه یادآورشد: در صورتی که افراد از ریزش موی خود نگران هستند و ریزش موی آنان ناگهانی و یا همراه با خارش و درد و احساس خستگی و ناخوشایندی است و علت چرایی ریزش مو را نمی دانند، به پزشک مراجعه کنند‌.

وی با بیان اینکه بسته به اینکه نوع ریزش مو چگونه است، درمان آن فرق می کند، گفت‌: اگر ریزش مو به علت مشکل جسمی خاصی باشد‌، درمان آن مشکل‌ به درمان ریزش موی فرد کمک خواهد کرد‌.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با اشاره به اینکه سایر انواع ریزش مو با داروهای مخصوص درمان می شوند، یاد آورشد: در بعضی موارد جراحی به رشد مجدد مو در نواحی که نمی‌تواند مو رشد کند، کمک خواهد کرد‌.

عفت پناه یکی از داروهای مورد استفاده در طاسی آندروژنیک ‌را ماینوکسیدیل عنوان کرد و افزود: این دارو در مردان و زنان قابل استفاده بوده و می تواند بدون نسخه به شکل محلول هایی با درصد‌های مختلف از آنها را از داروخانه ها دریافت  و نحوه ‌مصرف را می‌توان از داروساز داروخانه سوال کرد‌.

وی فیناستراید را از دیگر داروهای مورد استفاده در طاسی آندروژنیک برشمرد و تصریح کرد: این دارو به شکل قرص و با صلاحدید و نسخه ‌پزشک قابل دریافت بوده و برای زنان باردار حتی دست زدن به آن خطرناک است‌.

عفت پناه افزود: داروی اسپیرونولاکتون به عنوان یکی دیگر از داروهای مورد استفاده در طاسی آندروژنیک، در زنانی که با ماینوکسیدیل نتایج خوبی دریافت نکرده اند، استفاده می شود‌.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد اضافه کرد: اسپیرونولاکتون نیز به شکل قرص و با صلاحدید ‌و نسخه پزشک قابل دریافت بوده و در زمان بارداری نباید از این دارو استفاده شود‌.

‌انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ريزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • ستاره سپاهان پیش از مصدومیت (عکس)