Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@09:04:49 GMT

هنگ کنگ گران ترین بازار مسکن جهان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۱۸۳۱

هنگ کنگ گران ترین بازار مسکن جهان

پول‌نیوز - هنگ کنگ برای نهمین سال متوالی گرانترین شهر جهان از نظر قیمت مسکن انتخاب شده است، به نحوی که یک خانواده با درآمد متوسط برای خانه دار شدن باید حدود ۲۱ سال کل درآمد ماهانه اش را پس انداز کند.

بر اساس تحقیق شاخص بین المللی مقرون به صرفگی مسکن، قیمت آپارتمان در این شهر آسیایی در سه ماهه سوم سال 2018 به 9/20 درصد متوسط درآمد خالص سالانه خانواده های هنگ کنگی بوده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 4/19 برابر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنگ کنگ به عنوان تنها شهر چین در این مطالعه، در صدر 29 شهر جهان قرار گرفته که لقب «به شدت گران» از نظر قیمت مسکن به آنها داده شده است. این شهر پرجمعیت حداقل از سال 2010 میلادی تاکنون این عنوان را به خود اختصاص داده است. در سال 2010، نسبت قیمت متوسط مسکن نسبت به درآمد متوسط خانوار 4/11 درصد بود که در طی 9 سال اخیر این رقم نزدیک به دو برابر شده است.

موسسه دموگرافیا که این تحقیق بین المللی را به انجام رسانده اعلام کرد: «نرخ 9/20 برابری نسبت قیمت مسکن به درامد خانوار در هنگ کنگ بالاترین نرخ در تاریخ تحقیق ماست.» بر اساس این گزارش، قیمت مسکن در هنگ کنگ در نوامبر سال 2018 نسبت به دسامبر 2017، 8/3 درصد رشد داشته است. اقدامات دولت هنگ کنگ نتوانسته جلوی رشد بی رویه قیمت مسکن در این شهر را بگیرد. یک کارگروه تشکیل شده توسط دولت هنگ کنگ اخیرا پیشنهاد کرده که به منظور کاهش قیمت مسکن یک جزیره مصنوعی 1700 هکتاری در نزدیکی جزیره لانتائو احداث شود. این پروژه بلندپروازانه 64 میلیارد دلار برای دولت هنگ کنگ هزینه خواهد داشت.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که ونکوور کانادا با فاصله ای قابل توجه نسبت به هنگ کنگ، دومین شهر گران قیمت جهان از نظر مسکن بوده است، به نحوی که نسبت قیمت مسکن به درآمد متوسط خانواده در این شهر 6/12 برابر است. سیدنی استرالیا نیز در جایگاه سوم قرار دارد.

در این مطالعه، بازار مسکن 309 نقطه شهری در 8 کشور جهان از جمله آمریکا، انگلیس و سنگاپور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن هنگ کنگ پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟