Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ این کتاب با مقدمه ای از محمد امین اخلاصی یکی از معتمدان بندر تاریخی لافت آغاز و مهدی وثوق نیا کار پردازش فنی عکس های این کتاب را به عهده دارد.

اولین کتاب اصغر بشارتی در یک هزار نسخه منتشر شده است.

عکس های کتاب " مراسم رزیف " اصغر بشارتی به سال های 1390 تا 1393 که در آن صیادان روستای تاریخی لافت آئین رزیف خوانی را به عنوان رقص و آواز در مراسم بادبان کشی انجام می دهند مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیادان در این مراسم با سپاسگزاری از خدای مهربان برای دادن روزی حلال با شعر خوانی وکشیدن طناب (بادبان کشتی ها) آئین رزیف را با نواختن طبل و سمع (آلت موسیقی محلی) و سردادن آواز بومی انجام می دهند.

یکی از ویژه گی های این کتاب چاپ عکس پنج ناخدا و صیادی بندر تاریخی لافت به نام های حاج محمد آجی، ناخدا علی محمد عبد اخلاصی، ناخدا احمد حاج عبدالله (اطری)، ذکریا صفاری و حسن احمد دامو صفاری است که عمری را در کار صید و صیادی و شرکت در آئین ویژه رزیف خوانی گذرانده اند.

مقدمه این کتاب و بخش معرفی اصغر بشارتی توسط صادق طاهری به انگلیسی ترجمه شده است و در صفحات 94 و 95 این کتاب هم شاهد معرفی وی و شرح کامل مقام هایی که از سال 1386 تا کنون در حوزه استانی، ملی و بین المللی کسب کرده می باشیم.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نوبه خود با تبریک چاپ نخستین کتاب اصغر بشارتی هنرمند عکاس سازمان منطقه آزاد قشم، برای وی در عرصه های مختلف آرزوی پیروزی دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی و امور بین الملل شعر قشم کشتی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر یک شنبه در نشست با مدیران ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار داشت: ورزش به عنوان یک ارزش دارای وزن معنوی و معنایی بالایی است و یکی از ارکان ایجاد نشاط در جامعه است که همواره در کار، زندگی و نقش آفرینی مردم تأثیرگذار است. جزیره خارگ نیز از گذشته در ورزش دارای جایگاه ویژه و برتر در سطح کشور برخوردار بوده که این جایگاه در مرحله اول می‌بایست حفظ و در مراحل بعدی توسعه و ارتقا یابد. یکی از ارکان والای اجتماعی در جامعه ورزش و تربیت بدنی است.

وی افزود: ورزش در جزیره خارگ در سال گذشته، سال خوبی را سپری کرد و شاهد ارتقای ورزش‌های همگانی و اعزام ورزشکاران خارگی بودیم.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: طرح‌های عمرانی جزیره شتاب گرفته اما هنوز جوابگوی توقع و مطالبات مردم نیست و باید تلاش و دوندگی زیادی صورت گیرد تا به استانداردهای لازم در حوزه ورزش دست پیدا کنیم.

دشتی زاده گفت: تجلیل از قهرمانان مورد توجه ویژه قرار گرفته و سال گذشته میزبانی‌های خوبی از اردوهای تیم ملی در خارگ صورت گرفت که برخی از آنها برای نخستین‌بار رخ داد.

رئیس شورای ورزش خارگ خاطر نشان کرد: بنده همواره اعلام نموده‌ام که ورزش یکی از اولویت‌های اصلی ما در مدیریت بخش ویژه خارگ است و همواره سعی خواهیم کرد با کمک خداوند و با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد برخی از مطالبات عمومی و نیازهای اهالی محترم ورزش را به منصه ظهور و بروز برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست طی حکمی از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر، سجاد محمودی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان استان خارگ منصوب شد.

کد خبر 6084336

دیگر خبرها

  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • اتفاق ویژه در رختکن تیم ملی به افتخار کاپیتان
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت