Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@08:19:31 GMT

استان قزوین، خودکفا در تولید گندم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۲۷۵

استان قزوین، خودکفا در تولید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین از خودکفایی استان درتولید گندم خبر داد.

 «فاطمه خمسه» افزود: بعد از انقلاب مسأله کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای استراتژیک برای مدیریت کشور مد نظر بود و خوشبختانه با فعالیت‌هایی که انجام شده است، امروز ما در بحث گندم به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم با افتخار بیان کنیم در استان بیش از 350 هزار تن تولید گندم داریم که هر ساله نزدیک به 250 هزار تن آن به دولت تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب هیچگونه سیلوی ذخیره‌سازی غلات در استان وجود نداشت که طی 40 سال گذشته با یک حرکت جهادی ظرفیت ذخیره‌سازی غلات به 420 هزار تن رسیده است.

این مسئول تصریح کرد‌: میزان تولید محصولات زراعی در سال 57 حدود یک میلیون تن بوده که این میزان در سال 97 به بیش از دو میلیون و 600 هزار تن رسیده است./ مهر

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سالجاری تعداد ۱۴۷ طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید این طرحها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

نوبخت اژدری گفت: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲هزارو ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرحها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اژدری در ادامه سخنان خود افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرحها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد .

وی فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال،توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی،احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری  برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر