Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله» در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تاکید کرد: توافقی بین افغانستان و آمریکا در مورد پایگاه‌های نظامی دائمی وجود ندارد و اگر صلح در افغانستان برقرار شود نیاز به حضور حتی یک سرباز خارجی در این کشور نیست.

رئیس دولت وحدت ملی افغانستان با رد برخی اخبار درباره حفظ پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان حتی پس از صلح تصریح کرد: هیچ صبحتی در این زمینه و یا ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید آمریکا در افغانستان مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل ماه ژانویه روزنامه اکسپرس تربیون به نقل از منابع دولتی گزارش کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در مذاکراتی با نمایندگان طالبان در ماه دسامبر در امارات متحده بر حفظ پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان تاکید کرده‌اند.

«عبدالله عبدالله» برای شرکت در نشست پنج روزه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس روز سه شنبه وارد این کشور شد. 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان

به گزارش قدس آنلاین، این وزارتخانه اعلام کرد: یگان‌های پایگاه نظامی ۲۰۱ منطقه نظامی مرکزی مستقر در تاجیکستان نیروهای نظامی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های نیروهای کوهستانی، تانک، توپخانه، یگان‌های اطلاعاتی، متخصصان حفاظت در برابر حملات شیمیایی، امنیت رادیویی الکترونیکی، گروه هلیکوپتر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این رزمایش، سازماندهی استفاده از نیروهای مسلح برای انهدام گروه‌های تروریستی و نیز آمادگی نیروها برای انجام وظایف در شرایط کوهستانی موضوع آموزش و تجربه عملی را شامل می‌شود.

نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان همچنین رزمایش‌هایی در خصوص مدیریت یگان‌های حفاظت از مرزها و حذف افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، اجرا می‌کنند.

این رزمایش‌ها تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه دارد.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان، بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است. این پایگاه به موتورهای حامل سلاح‌های زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای پدافند هوایی، نیروی مقابله با حمله‌های شیمیایی و بیولوژیکی و نیروهای سیگنال‌دهنده مجهز است.

روسیه و تاجیکستان این پایگاه را حدود یک دهه پیش احداث کردند و قرار است تا ۲۰۴۲ فعال باشد.

از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، این چندمین بار است که نیروهای روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار می‌کنند.

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش تهدیدها از جانب افغانستان نگرانند و بر همکاری مشترک برای دفع این تهدیدها تاکید دارند. تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی‌ عضویت دارند.

تاجیکستان و روسیه بیش از هر عضو دیگر سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.

طالبان نگرانی از نفوذ تروریست‌ها از افغانستان را به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری دیگری استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا دختر پادشاه اردن در رهگیری پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ | شاهزاده سلما کیست؟
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل
  • نیویورک تایمز: بایدن به نتانیاهو گفته است نیازی به تلافی نیست
  • نیویورک تایمز: بایدن به نتانیاهو گفته است نیازی به تلافی حمله ایران نیست
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • تولید سیب زمینی به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید
  • بازداشت عضو حزب اسلامی افغانستان در آمریکا