Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مذاکرات و بررسی کارشناسی درباره میزان افزایش دستمزد ۹۸ مشمولان قانون کار از هفته آینده در کمیته مزد شورای عالی کار آغاز می شود.

دستمزد هرسال کارگران و کارکنان مشمول قانون کار اسفندماه سال قبل در شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

بر این اساس با توجه به اینکه دستمزد سال ۹۸ باید تا پیش از پایان امسال نهایی و به تصویب شورای عالی کار برسد، جلسات کارشناسی دستمزد در کمیته مزد این شورا دوشنبه هفته آینده تشکیل آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جلسات کارشناسی کمیته مزد شورای عالی کار، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت هزینه سبد معیشت کارگران را به استناد گزارش‌های مراجع رسمی از نرخ تورم به روز رسانی می کنند تا به عنوان یک پارامتر مهم و تاثیر گذار، در مذاکرات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.

پس از پایان یافتن بررسی های کارشناسی مزد در کمیته دستمزد و توافق شرکای اجتماعی( که معمولا چند جلسه به طول می کشد)، گزارش و پیشنهادات کمیته به شورای عالی کار به عنوان مرجع تعیین دستمزد مشمولان قانون کار ارجاع داده می شود.

در این شورا که به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تشکیل شود، اعضای کارگری، کارفرمایی و دولت در خصوص میزان افزایش مزد سال آینده بحث و چانه زنی می‌کنند تا در نهایت بر سر درصد میزان افزایش دستمزد به توافق برسند.

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، میزان حداقل مزد کارگران و کارکنان مشمول قانون کار هر سال باید با در نظر گرفتن دو پارامتر مهم «درصد تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی آماری» و «تامین زندگی خانوار» به بحث گذاشته شود.

پیش از این علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران گفته بود: «بر اساس محاسبات صورت گرفته در هفته اول آذرماه برمبنای گزارش‌های مراجع رسمی آماری، هزینه های حداقلی زندگی در یکماه به ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده است.»

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی مذاکرات دستمزد برای سال ۹۸ از هفته آینده آغاز می شود که نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار اواخر تیرماه طی مکاتبه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش شدید قدرت خرید جامعه کارگری، درخواست بازنگری دستمزد ۹۷ را ارائه داده بودند اما این موضوع در دستور کار شورای عالی کار قرار نگرفت و به جایی نرسید.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد