Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استانها: استاندار سابق تهران، دوم مهرماه ۹۶ به عنوان استاندار پایتخت معرفی شد و تا آبان ماه ۹۷، یعنی ۱۳ ماه عهده دار این سمت بود و در این مدت ۳ دور سفر با رویکردهای شورای برنامه ریزی استان تهران، اقتصادی و فرهنگی- اجتماعی به شهرستان های استان تهران ترتیب داد.

از این سفرها به عنوان یکی از نقاط قوت دوره مدیریتی محمدحسین مقیمی، به عنوان استاندار سابق تهران یاد می شود و واقعا نیز این سفرها مزایایی داشت، که از جمله آن ها می توان به دیدارهای مردمی استاندار سابق، دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، فرهنگیان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.

ضعف سفرهای قبلی استاندار تهران برطرف شود

استاندار فعلی تهران نیز گویا قصد ادامه روند قبل را دارد و می خواهد سفرهای شهرستانی را ادامه دهد، که این تصمیم از سفر دوشنبه های وی به پاکدشت و پردیس و بازدید از ظرفیت های کشاورزی و صنعتی و مراکز پرورش گل و گیاه در پاکدشت و نیز جلسات فرهنگی و اجتماعی در پردیس پیدا است.

اگر این چنین است، باید استاندار فعلی ضعف های سفرهای قبلی را رفع کند.

یکی از این ضعف ها، اجرایی نشدن تصمیمات گرفته شده و مطالبات مردمی در سفرهای شهرستانی استاندار سابق است، تا جایی که این وعده های بی عمل انتقاد احمد قمی، رییس شورای اسلامی شهر پیشوا را نیز در پی داشت، وی گفته بود: در سفر استاندار سابق تهران به پیشوا ۲۳ مصوبه داشتیم، اما هیچ یک از این مصوبات اجرایی نشده است.

از این دست انتقادات می توان در اظهار نظرهای مسئولین غیردولتی شهرستان های استان تهران به وضوح دید، مردم نیز نظراتی شبیه به این موارد دارند، که در این خصوص با چند نفر از مردم شهرستان های استان تهران به گفتگو پرداختیم، محمد مویدی که در یکی از واحدهای صنفی شهریار کار می کند، می گوید: مهم ترین مطالبه ما در سفر استاندار سابق به شهریار، حل مشکل اشتغال بود، مشکلی که پایخ آن تنها وعده های بی عمل بود و نه تنها وضعیت اشتغال بهتر نشد، که بسیاری از کارکنان در این مدت تعدیل شدند.

وی افزود: اغلب صاحبان مشاغل چه در واحدهای صنفی و چه در واحدهای صنعتی از وضعیت بد اقتصادی نالان هستند.

اجرایی شدن مطالبات اصلی سفرهای استاندار را نمی بینیم

علی محمدپور یک شهروند ورامینی است که می گوید: راه اندازی قطار شهری تهران- ورامین مطالبه اصلی مردم ورامین در سفر استاندار سابق تهران بود، که استاندار تهران وعده داد، از طریق آقای نوبخت و مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی پیگیر حل این مشکل باشد، اما امروز و پس از گذشت یک سال نه تنها مشکل حل نشده که شاهد کاهش تعداد ترددهای قطارهای موجود، افزایش جمعیت مسافران و نارضایتی ها هستیم.

وی افزود: هزینه های تردد با خودرو به تهران بسیار بالاست و مسئولان مرتبا وعده حمایت از حمل و نقل عمومی را می دهند، اما عملا در اجرا شاهد اقدامی نیستیم، می آیند، وعده می دهند و می روند.

ترکی: بالای ۷۸ درصد مصوبات اقتصادی اجرایی شده است

هر چند استاندار سابق تهران تاکید بسیاری بر عملیاتی کردن مصوبات داشت و حتی برای بسیاری از آن ها مهلت خاصی معین می کرد، اما عملا شاهد اجرای درصد پایینی از آن ها هستیم، که تداوم این روند می تواند، سبب از بین رفتن اعتماد مردمی به وعده های مسئولین شود، چرا که مردم خروجی کار را می بینند و مشکلات اداری برای آن ها جذابیت ندارد، وقتی معضل ۲۰ ساله زمین های فرهنگیان ورامین به استاندار سابق تهران طی یک طومار با امضای تعداد زیادی از فرهنگیان ارائه می شود و وعده حل آن داده می شود، اما پس از گذشت حدود یک سال خبری از حل آن نیست، حاصلی جز بی اعتمادی مردم نخواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، که پیگیر اجرایی شدن مصوبات کمیته برنامه ریزی استان تهران در شهرستان ها را برعهده دارد، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این مصوبات در نیمه دوم سال ۹۶ بوده است و پروژه هایی که قرار بوده در سال ۹۷ اجرایی شود، یک بار در حوزه های اقتصادی توسط کمیته های تخصصی در شهرستان ها پیگیری شده است و در حوزه اقتصادی بالای ۷۸ درصد مصوبات به ثمر نشسته است.

نعمت اله ترکی گفت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پردیس سومین شهرستانی است، که سفر مجدد برای پیگیری نحوه اجرای مصوبات به آن داشتیم و جدولی را که ارزیابان ما بررسی کردند، بالای ۸۰ درصد مصوبات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ها اجرایی شده و به نتیجه رسیده است، اما ۴ الی ۵ پروژه اثرگذار در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و سلامت مردم است، که امروز مصوب شد و در بخش احداث بیمارستان خیری پردیس بود، که قرار شد، نسبت به تکمیل، تجهیز و چیدمان نیروهای آن تا نیمه اول سال ۹۸ اقدام شود.

برنامه های ۵ ساله مقابله با آسیب های اجتماعی در استان تهران

وی به بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی پردیس به عنوان تعهد استان تهران اشاره کرد و گفت: قرار شد، شرکت عمران پردیس زمین این بیمارستان را ظرف هفته آینده در اختیار قرار دهد، در مورد مترو پردیس نیز نهایی شد، که در دهه فجر کلنگ آن به زمین می خورد.

ترکی از مقابله با آسیب های اجتماعی در استان تهران خبر داد و گفت: برنامه های ۵ ساله برای این امر ریخته شده که شروع آن از سال ۹۷ بوده است، در حوزه نوسازی مدارس نیز ما نوسازی ۱۶ هزار کلاس در سطح استان تهران را مصوب کردیم، که تا سال ۱۴۰۰ تراکم دانش آموزی بر این اساس کاهش می یابد.

وی در خصوص این که سفرهای استاندار تهران به شهرستان ها را به چه میزان موفق می دانید، گفت: ایجاد هماهنگی بیشتر بین مسئولان در شهرستان ها با حضور استاندار فراهم می شود و کارها بهتر جلو می رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سفرهای شهرستانی تداوم می یابد و کنترل و دقت بیشتری بر روی اجرایی شدن مصوبات خواهیم داشت، تا مردم بیش از پیش حاصل این سفرها را درک کنند.

باید منتظر ماند و دید حاصل اجرایی شدن مصوبات در عمل چطور خواهد بود و آیا مردم، خروجی عملی سفرهای نماینده عالی دولت در استان تهران به شهرستان خود را حس خواهند کرد، یا خیر.

کد خبر 4515510

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی شهرستانهای استان تهران محمد حسین مقیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: بیش از صد در صد اعتبارات مصوبات دور نخست سفر دولت به سمنان محقق شد
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است