Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:37:10 GMT

آمریکا مذاکره با طالبان در دوحه را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۷۴۴

آمریکا مذاکره با طالبان در دوحه را تایید کرد

آمریکا دیدار نماینده خود با طالبان در قطر را به منظور مذاکره برای پایان دادن به جنگ افغانستان، به رغم حمله‌ای که این گروه مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در پایتخت قطر با نمایندگان طالبان دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: می‌توانیم تایید کنیم که خلیل‌زاد و یک گروه متشکل از نمایندگان چندین نهاد در دوحه با نمایندگان طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

وی افزود، این مذاکرات طی دو روز صورت گرفتند.

آمریکا بارها با طالبان مذاکراتی داشته است اما این نخستین بار است که آمریکا این نشست را به طور مستقیم تایید می‌کند.

این نشست در حالی برگزار شده که گروه طالبان مسئولیت حمله‌ای علیه یک پایگاه در افغانستان در مرکز ولایت وردک را بر عهده گرفته است.

یکی از سخنگوهای طالبان نیز پیش از تایید این دیدار از سوی آمریکا، از نشست خلیل‌زاد با اعضای این گروه خبر داد و گفت، آمریکا دستور کار "پایان دادن به اشغال افغانستان و جلوگیری از استفاده از این کشور علیه دیگر کشورها در آینده" را پذیرفته است.

خلیل‌زاد در کابل با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفت‌وگو کرد و متعهد شد که آمریکا حمایت امنیتی خود از نیروهای افغانستان را حفظ خواهد کرد.

نماینده آمریکا در توییتر نوشت: ما به توافق رسیدیم که در حالی که برای حضور در مذاکرات صلح آماده می‌شویم، فشار نظامی ضروری است.

وی افزود: برای دستیابی به صلح آماده پاسخگویی به نگرانی‌های مشروع همه طرف‌های افغانستان در روندی هستیم که استقلال و حاکمیت این کشور را تضمین کرده و پاسخگوی منافع قانونی کشورهای منطقه باشد.

خلیل‌زاد ادامه داد: پایان درگیری ضروری است اما تلاس برای دستیابی به صلح همچنان به این معنی است که در صورت لزوم می‌جنگیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان