Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:20:10 GMT

پلیس راه‌آهن تهران به درزین مجهز شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۸۳۶

پلیس راه‌آهن تهران به درزین مجهز شد

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام خبر آغاز استفاده از نخستین "درزین" پلیس راه‌آهن تهران از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از درزین پلیس در محورهای صعب‌العبور کشور خبر داد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ حشمت‌اله ملکی در مراسم افتتاحیه نخستین "درزین" پلیس راه‌آهن تهران با اشاره به نقش راه‌آهن در اقتصاد کشور، اظهار کرد: امنیت در حوزه بار و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور تصریح کرد: با توجه به موازی و عمیق بودن راه آهن همچنین قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مختلف و عبور از نزدیکی 83 شهر، اهمیت راه‌آهن دو چندان می‌شود.

وی افزود: پلیس راه‌آهن تهران تلاش کرده با شیوه‌های گوناگون و در مناطقی مانند کویر و تونل که وسایل نقلیه سواری و موتوری قابلیت تردد ندارند از درزین استفاده کنند.

ملکی با اشاره به تعامل صورت گرفته میان پلیس راه‌آهن تهران و اداره کل راه‌آهن تهران یادآور شد: یک دستگاه درزین که توسط اداره کل راه‌آهن تهران در اختیار پلیس راه‌آهن قرار گرفته به وسایل پلیس مجهز خواهد شد و امیدواریم با این اقدام قدمی دیگر در حوزه امنیت ریلی برداشته شود.

فرمانده پلیس راه‌آهن از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از درزین پلیس در محورهای صعب‌العبور کشور به ویژه در محورهای ریلی استان لرستان، زاگرس، اصفهان و کرمان خبر داد و گفت: به منظور پوشش همه جانبه شبکه 12 هزار کیلومتری ریلی کشور شرایطی جز استفاده از درزین‌ها وجود ندارد.

ملکی ضمن تقدیر از حراست و پلیس راه‌آهن تهران به منظور تأمین امنیت جان و مال و ناموس مردم خاطرنشان کرد: جرایم ریلی عادی نیست و در دستور کار قرار گرفته تا با هرگونه اقدام مخل نظم راه‌آهن با شدت برخورد شود.

گفتنی است "درزین" نوعی ماشین ترابری و عملیاتی ریلی است که ظرفیت حمل بار تا 3 هزار کیلوگرم در نوع وانتی و حمل مسافر تا 30 نفر در نوع مسافری را دارد.

بازداشت 126 زن به اتهام حمل موادمخدر توسط پلیس راه‌آهن

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران به هوش مصنوعی مجهز می‌شود