Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:58:20 GMT

ایجاد مزاحمت برای زن جوان با آیدی جعلی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۸۵۱

ایجاد مزاحمت برای زن جوان با آیدی جعلی

خبرگزاری میزان: رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ساخت آیدی جعلی و تهدید به انتشار تصاویر شخصی و مزاحمت تلفنی، از شاکیه درخواست مبلغ یکصد میلیون ریال کرده بود، خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: خانمی ۲۷ ساله ساکن جنوب شرق تهران با طرح شکایتی اظهار داشت فردی ناشناس با دسترسی به اطلاعات و محتویات داخل گوشی همراه من، ضمن ساختن آیدی جعلی برای مخاطبان من ایجاد مزاحمت نموده و از من مبلغ یکصد میلیون ریال، درخواست کرده و گفته است اگر این مبلغ را نپردازم تصاویرشخصی ام را شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول افزود: با تحقیق بیشتر از شاکیه، ایشان گفت: متهم برادر یکی از دوستان دانشگاهی ام است وهنگام رفت آمد با دوستم، ایشان به من علاقه‌مند شده است و با پیشنهاد ازدواج ارتباط دوستانه‌ای جهت آشنایی بیشتر ازهم و خانواده‌ها برقرار کردیم، ولی خواستگارم بدون اطلاع من با دسترسی به گوشی همراهم، اقدام به استخراج اطلاعات شخصی و خانوادگی من کرده است.

سرهنگ کاظمی افزود:با احضار متهم ۳۲ ساله ساکن تهران، وی در تحقیقات انجام شده، بیان داشت مدت چهار سال با شاکیه به قصد ازدواج ارتباط دوستانه داشتم واز وی طلبکار هستم، به دلیل اینکه صفحه اجتماعی مرا در شبکه‌های اجتماعی بلاک و مسدود می‌نمود تصمیم گرفتم به قصد انتقام گیری و آزار و اذیت وی با آی دی‌های مختلف برای او ایجاد مزاحمت کنم وتصویرش را منتشر نمایم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس دراین خصوص بیان داشت: پرونده با ادله جمع آوری شده بهمراه طرفین به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای جهت سیر مراحل قانونی پرونده ارسال شد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت اخلاق مداری از سوء تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهییم همانطور که برای حضوردر جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خالی از این امر نیستند.

وی خاطر نشان کرد: همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نگردد و مطالب متناسب با مخاطب ارسال شود، هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس فتا تصاویر شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با تیر برق در سه‌راهی مارغان شهر سردشت، بلافاصله اکیپ فوریت پزشکی را به محل اعزام شد.

سیامند محمدی افزود: شدت برخورد منجر به مرگ راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت که ۲ جوان ۲۳ ساله و ۲۲ ساله بودند شد.

او ادامه داد: بعد از تایید فوتی توسط پزشک اورژانس، فوتی‌های این حادثه به سردخانه بیمارستان انتقال داده شد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: علت حادثه توسط نهادهای مرتبط در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی