Web Analytics Made Easy - Statcounter

میتسوگو سایتو، سفیر ژاپن در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و ژاپن برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین از ظرفیت‌های فراوانی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور افزود: جشن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و توکیو نشانگر عمق روابط است. توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن زمینه را برای گسترش تعاملات همه‌جانبه دو کشور هموار می‌کند.

میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری غنی با تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه ژاپن قرار دارد.

وی در ادامه با تبریک ۹۰ ساله شدن مناسبات دیپلماتیک دو کشور افزود: ژاپن از توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

طرفین بر اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات