Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@10:14:30 GMT

سطح سبز کلزا امسال گلستان 87 هزار هکتار است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۳۴۳

سطح سبز کلزا امسال گلستان 87 هزار هکتار است

علی موسی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برنامه تعیین شده امسال وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا در استان گلستان 85 هزار هکتار بود.
وی به وضعیت کشتزارهای کلزا در استان اشاره کرد و گفت: اکنون این مزارع در مرحله زایش، غنچه دهی و آغاز گلدهی قرار دارند و به کشاورزان توصیه می شود که بازدید مستمر از این مزارع داشته و در صورت آلوده بودن به بیماری فوما به کلینک گیاه پزشکی یا کارشناسان پهنه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیماری فوما یکی از بیماری‌های مراحل اولیه رشد کلزا است.
این بیماری به صورت جوش و تاول‌های سیاه نمایان می‌شود و در مراحل پیشرفته به مرگ گیاهچه کلزا منجر خواهد شد.
موسی خانی افزود: به کلزا کاران توصیه کرد برای کمک به تغذیه کلزا در این مرحله از رشد به صورت ترکیبی از کودهای اوره و سولفات آمونیم و کود پتاسه زیر کارشناسان استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.
همچنین کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.
استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا 2 سال مداوم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
سال زراعی گذشته کشاورزان گلستان 57 هزار هکتار کلزا کشت کردند که از این سطح 112 هزار و 500 تن محصول را برداشت و به صورت تضمینی به دولت فروختند.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن 667 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه دانه روغنی کلزا است.
6204/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان گلستان کشاورزی محصولات کشاورزی مرگ وزارت جهاد کشاورزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان اظهار کرد: خشک سالی هی سال گذشته باعث شد تا بذر کمتری در استان گلستان تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی برنامه ریزی هایی که داشتیم توانستیم سال گذشته ۴۳ هزار تن بذر در استان تولید و ذخیره سازی کنیم، افزود: سال گذشته گلستان توانست به ۶ استان کشور بذر ارسال کند.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته پیش بینی می‌شد ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود با اقداماتی که از قبل انجام داده بودیم این رقم به ۷۵۰ هزار تن رسید.

بزرعلی در ادامه به بیماری زنگ زرد در مزارع استان اشاره کرد و افزود: با وجود این بیماری در مزارع گندم استان تا کنون برای بیش از ۵۰۷ هزار هکتار سموم قارچ تقاضا شد.

کد خبر 6081948

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود