Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@01:51:43 GMT

مسئولان به‌دنبال مباحث حاشیه‌ای نروند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۴۴۱

مسئولان به‌دنبال مباحث حاشیه‌ای نروند

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی امروز سوم بهمن ماه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با انتقاد شدید از سخنان رئیس جمهور در مورد حجاب و فضای مجازی گفت: اخیرا وی چند جمله در مورد حجاب و فضای مجازی گفت که هر دو زننده بود؛ مسئله حجاب جزء مسائل ضروری همه مذاهب اسلامی است.
این مرجع تقلید افزود: رئیس جمهوری که قسم خورده  پاسدار و حافظ ارزش‌های اسلامی باشد باید به قسم خود پایبند باشد زیرا ما اگر این همه شهید و جانباز دادیم، برای همین ارزش‌ه بوده و اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، به خاطر اثر اسلام است و این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مفسر قرآن ادامه داد: درباره فضای مجازی هم بپرسید ببینید چقدر مفاسد از همین مسئله پیدا شده است؛ ما نمی‌گوئیم دنبال ابزار نو نباید برویم ولی نباید چشم و گوش بسته دنبال آن برویم. من خودم از برخی قضات شنیدم که اکثر طلاق‌ها برای وسوسه های فضای مجازی است و اکثر بدآموزی و انحرافات و آلودگی ها ناشی از همین است البته ما نمی گویئم حذف کنید ولی باید اصلاح کنید.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ایشان می‌گوید مردم وقتی چیز خواستند نباید جلوی خواست آنان ایستاد و خودشان می فهمند اگر این منطق درست است پس باید در دادگستری و دادگاه را ببندیم بنابراین معلوم است افراد خطاکاری هم وجود دارند.
وی با تاکید بر اینکه ایشان باید اشتباهات خود را اصلاح کند نه اینکه دنبال یکی از اصول سیاست برود و آن اینکه اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا شد سراغ مسائل حاشیه ای بروید تاکید کرد: الان که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه‌ای می روند .
ایشان افزود: در دنیای امروز هیچ قانون درستی حاکم نیست و همه دنبال حفظ منافع خود هستند؛ در فرانسه این همه تظاهرات رخ داده ولی صدایی بلند نمی‌شود ولی اگر یکدهم آن در ایران بود چه سر و صدایی راه می‌انداختند بنابراین باید دنیا را بشناسیم و باید خود راقوی کنیم تا دشمنان نتوانند به ما آسیب برسانند.
وی همچنین با اشاره به حدیثی اخلاقی از پیامبر در تفسیر احسان گفت: احسان این است که خدا را طوری عبادت کنید که گویی را می‌بینید و اگر او را نمی‌بینید بدانید او شما را می‌بیند لذا این مسئله سبب گسترش نیکوکاری می‌شود.
مکارم با بیان اینکه احسان در قرآن کریم هم  در آیات متعدد آمده است بیان کرد: مومنان چون ایمان به حضور و علم خداوند در همه جا دارند اعمال آنان هم نیک است ولی کسانی که ایمان ضعیف دارند به خیلی از کارها آلوده می‌شوند.
وی با بیان اینکه باید گسترش نماز صبح در مساجد هم انجام شود و برنامه‌ریزی برای این کار صورت بگیرد تاکیدکرد: ناآرامی‌ها به خاطر خلاف‌کاری هاست وگرنه یاد خدا و اعمال نیک سبب آرامش انسان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مکارم درس خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حاشیه جلسه هیات دولت

جمعی از اعضای هیأت دولت، صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین پس از جلسه در محوطه نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ دادند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070356 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • مصدومیت من مسئله خاصی نیست
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • نام پدر از کارت ملی حذف شد!
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است