Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت استان، اظهار کرد: وحدت و انسجامی که در این استان در بین بخش‌های مختلف اعم از حوزه‌های سیاسی و نیز اقوام و گروه‌های مذهبی بویژه شیعه و سنی وجود دارد، در قوت و قدرت این خطه و حرکت آن به سمت توسعه بسیار مهم و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همه احزاب، گروه‌ها، اقوام و مذاهب در شکل‌گیری و به ثمر رسیدن انقلاب نقش داشته‌اند، انقلابی کاملاً مردمی و امروز نیز این حضور باید همه جانبه و گسترده باشد به‌ویژه در مقابل جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان باید همه ما نقش خود را به درستی در عبور از این شرایط و بهبود فضای اقتصادی ایفا کنیم. استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بعد از انقلاب در حوزه‌های زیرساختی کشور اعم از آب، برق و گاز، جاده و حمل و نقل و...  اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام شد و امروز تقریباً همه مناطق کشور حتی در دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق از این امکانات برخوردارند. رزم‌حسینی افزود: در این میان در حوزه اشتغال پایدار به علل مختلف اعم از رشد جمعیت و عدم تناسب اقدامات در حوزه اشتغال، خشکسالی‌ها و برخی مباحث دیگر دچار چالش هستیم از این رو امروز تمرکز محوری همه ما باید این بخش‌ها باشد. وی خاطرنشان کرد: امروز که خداوند توفیق خدمت در بارگاه منور رضوی و خادمی مردم خراسان رضوی را نصیبم کرده، نیتم بر آن است آنچه در بضاعت دارم برای تحرک مدیران و حرکت توسعه این استان انجام دهم. استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش بر آن است که در جای جای این خطه به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و مردم اقدامات موثری برای بهبود اقتصاد ومعیشت مردم و رونق کار و تولید انجام شود. رزم‌حسینی اضافه کرد: مناطق تلفیقی استان ظرفیت خوبی برای توسعه دارند از این رو طرح‌های اقتصاد مقاومتی را تا انتهای سال در این مناطق اجرایی خواهیم کرد. وی با بیان اینکه وقتی ظرفیت سرمایه‌های خرد مردمی با توان سرمایه گذاران اقتصادی ترکیب شود، می‌توان زمینه و انگیزه کار، تلاش و تحرک را در خود مردم منطقه ایجاد کرد، تأکید کرد: منابع دولتی بویژه در شرایط کنونی بسیار محدود و اندک است و حداکثر باید بتوان با آن، زیرساخت‌ها را حفظ و نگهداری کرد از این رو باید به سراغ منابع مردمی و سرمایه‌گذاران رفت. استاندار خراسان رضوی گفت: باید دولت را کوچک کرد و اقتصاد مردمی را قوت بخشید و توسعه داد و در این راستا همراهی و همکاری علما و ائمه جمعه و جماعات بسیار می‌تواند راهگشا و در توسعه فرهنگ اقتصادی مؤثر باشد. باید فرهنگ تکریم سرمایه‌گذار، کارآفرین و فعال اقتصادی تقویت شود. وی اظهار کرد: در این میان در کنار تکریم سرمایه‌گذار و توسعه فرهنگ اقتصادی در سطح جامعه، ما هم در بخش دولتی و حاکمیتی باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی پهن کرده و فضای کسب و کار، تلاش و تولید را تسهیل کنیم . استاندار خراسان رضوی گفت: در این صورت خیرین توسعه وارد عرصه شده و با وحدت و انسجامی که در این خطه حاکم است روند توسعه اقتصادی مسیر خود را می‌یابد. رزم‌حسینی با اشاره به ظرفیت مناطق تلفیقی استان، اضافه کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید بر استفاده از توان و ظرفیت همه اقوام و گروه‌های سیاسی و مذهبی در اداره کشور است ما نیز در چارچوب قوانین حتما از این توان بهره می‌گیریم . وی تصریح کرد: نگاه دولت و ما در این حوزه مبتنی بر رعایت و حاکمیت عدالت است و در این راستا تلاش می‌کنیم. انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد استانداری خراسان رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.   علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل، اما پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.   وی به بیان اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: در راستای متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان نسبت به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.   نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.   مرتضی قندچی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.   مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.   امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال تکنولوژی انجام شود.

دیگر خبرها

  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است