Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:54:38 GMT

بازداشت یک جاسوس موساد در لبنان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۵۸۷

بازداشت یک جاسوس موساد در لبنان

نیروهای امنیتی لبنان یک جاسوس موساد را در شهر صیدا بازداشت کردند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، بعد از گذشت یک سال از تلاش جاسوسان موساد برای ترور محمد حمدان از رهبران جنبش حماس در منطقه صیدا لبنان، بخش اطلاعات ارتش لبنان یک متهم به مشارکت در این جنایت را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد حسین ب. مهندس جوان 32 ساله است که تابعیت ترکیه را نیز دارد و در صورت اثبات مزدوری وی برای سازمان جاسوسی موساد دومین فردی خواهد بود که بعد از عملیات مذکور توقیف شده است. پیش از وی نیز مقامات ترکیه بنا به اطلاعاتی که از شاخه اطلاعات بخش امنیت داخلی لبنان به دست آورده بودند، محمد حجار را بازداشت کرده و او را به لبنان تحویل دادند.

این بخش امنیتی لبنان همچنین از وجود یک مزدور لبنانی دیگر شرکت کننده در این عملیات خبر داد که از لبنان فراری شده بود. علاوه بر اینکه هویت دو تن از افسران اسرائیلی شرکت کننده در این عملیات نیز فاش شد.

افشای سه نامه محرمانه موساد در خصوص جنگ احتمالی صهیونیست‌ها در لبنان

 

اهمیت بازداشت این جاسوس موساد را می‌توان در سه بخش ارزیابی کرد:

اول اینکه وی یکی از اعضای تیم عملیات کننده در انفجار تاریخ 14 ژانویه 2018 نبود، بلکه نقش لوجستیک در این عملیات داشته است. شاید تحقیقات از وی بتواند ابهام در خصوص منبع ورود بمب به کار گرفته شده در انفجار خودروی حمدان را فاش کند.

منابع امنیتی احتمال می‌دهند که حسین ب. یکی از افرادی باشد که این بمب را تهیه کرده است. علاوه بر اینکه رصد فعالیت‌ها و تحرکات حمدان و منزل وی نیز از ابتدای تابستان سال 2017 تا زمان انجام عملیات توسط وی صورت گرفته است.

وی در این عملیات مجموعه فعالیت‌های خود را به مقام اسرائیلی جذب کننده خود اطلاع داده، بدون اینکه هیچ ارتباطی با فرد دستگیر شده دیگر یا سایر متهمین در این پرونده داشته باشد. او چند روز بعد از انجام این انفجار بنا به درخواست مزدور اسرائیلی مافوق خود لبنان را ترک کرد و سه ماه بعد از این انفجار بار دیگر وارد لبنان شد، تصاویر صفحه فیس‌بوک وی نشان می‌دهد که او به تایلند رفته بود.

دوم: بر اساس بیانیه ارتش، فرد بازداشت شده به مزدوری برای موساد از سال 2014 تاکنون اعتراف کرده است. این بدان معنا است که وی عملیات‌های متعددی را در گذشته انجام داده که احتمالا در نتیجه تحقیقات صورت گرفته از وی مشخص خواهد شد.

سوم: فرد مذکور در یکی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی در لبنان شاغل بوده است و مسئولیت نظارت بر بیشتر طرح‌های زیرساختی و ارتباطاتی مربوط به دولت را در اختیار داشته است. علاوه بر این که وی اخیراً در زمینه نظارت بر گسترش شبکه‌های فیبر نوری نیز فعالیت کرده است. مطرح شدن وی به عنوان یک فرد جاسوس برای موساد نشان می‌دهد که او احتمالا دشمن را در جریان اطلاعات کامل مرتبط با پرونده‌هایی که در آنها شاغل بوده، قرار داده است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان موساد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان موساد لبنان موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم

حمید نوری گفت: وعده صادق ثابت کرد تا وقتی که با زبان زور با ما حرف می‌زنند باید با زبان زور با آن‌ها صحبت کنیم در غیر این صورت این زور ادامه دار است.

مجید نوری، فرزند حمید نوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون جزئیات دستگیری و اتهامات پدرش، همچنین آخرین اخبار از وضعیت حمید نوری اظهار داشت: جاسوسی از رژیم صهیونیستی چند سال پیش در ایران دستگیر می‌شود و در دادگاه اعتراف می‌کند در به شهادت رساندن دانشمندان ما نقش داشته و به اشد مجازات محکوم می‌شود. این جاسوس در سوئد زندگی می‌کرده و استاد دانشگاه این کشور بوده، ولی سوئد اجازه اقامت نمی‌دهد، ولی پس از دستگیری، رژیم صهیونیستی می‌گوید باید اقدامت بدهی و کار را دنبال کنی، برای همین سوئد برای حل پرونده این جاسوس ماجرای حمید نوری روی می‌آورند. الان سوئدی‌ها به شدت دنبال این هستند باید تبادل پدرم با جاسوس رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد. ولی ظلمی که کردند باید پاسخگو باشند و باید جبران کنند. پدرم بار‌ها گفته که راضی نیستم با فردی که جاسوس بوده و دستش به خون دانشمندان هسته‌ای ما آغشته بوده مبادله شوم؛ من بی گناه هستم.

نوع برخورد سوئدی‌ها با پدرم، از بدترین رفتار‌ها با یک بازداشتی و زندانی در طول تاریخ قضایی دنیاست

نهایت سمت پدر من منشی دادیاری بوده است. سفر آخر به سوئد، پانزدهمین سفر پدرم به کشور‌های اروپایی بوده است. سوئد با آن هم ادعا، تا ۸ ماه به پدرم هیچ اجازه‌ای برای ارتباط با خانواده خود نداد در صورتی که قانونا ۴۸ ساعت است. اگر ماجرای دستگیری پدرم و عدم ملاقات و ارتباط با خانواده طی ۸ ماه در ایران اتفاق می‌افتاد در بوق و کرنا می‌کردند. سوئد به هیچ وجه صلاحیت بررسی پرونده پدرم را ندارد.

سوئد در یک قمار اشتباه آبروی خود را برد

دادگاه سوئد به ما اجازه نداد هیچ شاهدی حضوری یا آنلاین در دادگاه شهادت بدهد. دادگاه پدرم در سوئد فرمایشی بود. سوئدی‌ها و منافقین چندین بار من را تهدید کردند می‌گفتند که هیچ حق حمایتی از پدرت نداری و باید علیه او شهادت بدهی. منافقین، چون یک فرقه هستند هیچ ابایی از تهدید و علنی گفتن ترور ۱۷ هزار ایرانی ندارند، ولی تعجب من از دولت سوئد است.

دست همه فرماندهان و تصمیم‌گیران عملیات «وعده صادق» را می‌بوسم/چرا حکم جاسوس سوئدی اجرا نمی شود؟

هفته پیش پاسخ سختی به جنایات رژیم صهیونیستی دادیم. با کسی که به هیچ وجه زبان منطق را نمی فهمد و کار او فقط جنایت و کودک کشی و حمله به مناطق مسکونی است نمی توان با زبان منطق و دیپلماسی صحبت کرد؛ این کارفرما از طریف نیابت خود در پرونده پدرم ایفای نقش می کند. تا وقتی که با زبان زور با ما حرف می زنند باید مثل هفته پیش با زبان زور با آنها صحبت کنیم در غیر این صورت این زور ادامه دار است. عجیب است که فردی که برای آن ها جاسوسی کرده است و باعث به شهادت رساندن فرزندان عالم ما شده است و حکمش اشد مجازات است؛ محکومیتش اجرا نمی شود. در صورتی که پدر که من بعد از آن جاسوس دستگیر شده است، در حال گذراندن محکومیتش است. در اینجا سوئدی ها خیلی صریح به ما می گویند که مشخص است جرات و جسارتی که ما در برخورد با پدر تو داریم را شما ندارید. ما خیلی بابت این موضوع ناراحت هستیم، که اگر این فرد اعتراف به جاسوسی کرده است و به اشد مجازات محکوم شده است چرا پس از گذشت دو سال حکم اجرا نمی شود.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • ببینید | عملیات جدید حزب‌ الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟