Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@14:38:16 GMT

همایش طب سنتی ایران در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۵۹۶

همایش طب سنتی ایران در مشهد آغاز شد

همایشی با عنوان 'طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' روز چهارشنبه با حضور مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، نماینده دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و روسای دانشکده های طب ایرانی سراسر کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغازین همایش گفت: امروز بحث بیماریهای واگیردار یکی از معضلات جامعه جهانی و این در حالی است که رویکرد طب ایرانی نیز سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمود خدادوست افزود: مبنای تشخیص و درمان در طب ایرانی 'مزاج' است و استفاده از این ظرفیت در درمان بیماران مبتنی بر تفاوتهای فردی می باشد. طب ایرانی یک نیاز مغفول مانده پزشکی در جهان است لذا با ورود طب ایرانی به نظام سلامت، اخلاق پزشکی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی به اقدامات انجام شده پیرامون نهادینه سازی طب سنتی در ایران اشاره و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه طب سنتی در فهرست داروهای کشور قرار خواهد گرفت. تاسیس دفاتر طب ایرانی در ساختار تشکیلاتی معاونتهای بهداشتی ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور، ایجاد کمیته فنی طب ایرانی در حوزه درمان و راه اندازی درمانگاهها در حوزه تخصصی بین رشته ای از دیگر اقدامات در حال اجرا در این زمینه هستند.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: در نظام سلامت باید طب ایرانی را ترویج داد زیرا خدمات این طب نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد لذا امسال طب ایرانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی همچنین گفت: افزون بر هزار مقاله در زمینه طب سنتی طی ۱۰ سال اخیر در ایران تولید و در قالب مجموعه کتاب گردآوری شده است.

دبیر علمی همایش طب سنتی ایران نیز هدف این همایش را هم اندیشی و هم افزایی دست اندرکاران طب سنتی اعلام و بیان کرد: 'راهبرد سازمان جهانی بهداشت به طب سنتی، فرصتهای فراروی نظام سلامت کشور در حوزه طب ایرانی و چالشهای آموزشی، پژوهشی و درمانی طب سنتی' از محورهای مورد بررسی همایش در قالب سخنرانی و کارگاههای آموزشی هستند.

دکتر محمد رضوی اعتضادی همچنین به رونمایی 'سند ملی سیمای طب ایرانی' در این همایش اشاره و بیان کرد: این سند مشتمل بر پشتوانه های قانونی، ساختار تشکیلاتی، مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است و به مسئولان سازمان جهانی بهداشت تحویل داده خواهد شد.

همایش 'طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا فردا در این شهر ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از ارسال دو درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد و گفت: رژیم صهیونیستی با جنایات خود یک کرونای روانی را به مردم جهان تحمیل کرده است. - اخبار اجتماعی -

دکتر محمد رئیس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جنایتی که در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایات بی‌سابقه‌ای است که با هیچ معیار بشری و انسانی و قوانین بین المللی مطابقت ندارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم دنیاست‌؛ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود نیز سلامت روان است‌ این در حالی است که جنایاتی که رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌دهد بزرگترین ضربه روحی و روانی را به سلامت روان مردم دنیا وارد کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: قتل بیش از 13 هزار کودک، به شهادت رساندن بیش از 30 هزار غیرنظامی، قتل هدفمند 38 پزشک سرشناس، به شهادت رساندن 360 نفر از کادر درمان و تخریب بیش از 180 مرکز درمانی و بیمارستان، حمله به آمبولانس‌ها، کشتار مجروحین، جلوگیری از ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به مجروحین، حادثه اخیر مجتمع پزشکی شفا و انتشار تصاویر آن‌ها، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه یک ویروس روانی را به مردم دنیا تحمیل کرده است و مانند این است که یک کرونای روانی و روحی در سطح کل دنیا انتشار داده ست که آسیب‌های جسمی و روانی آن نیز از کرونا کمتر نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت در چنین شرایطی وظایفی را برعهده دارد؛ دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موضع‌گیری‌های مناسبی نسبت به این جنایات در غزه داشته است اما برای این که این موضع‌گیری‌ها صرفاً در حد حرف باقی نماند ما از سوی سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو درخواست را مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما این بوده که به دلیل آسیب روانی و روحی که جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا وارد کرده، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کنند، دوم آن که عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان جهانی بهداشت تعلیق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما این دو درخواست را از سوی وزارت امور خارجه و معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز پیگیری و ارسال کرده‌ایم تا این دو درخواست از طریق مبادی رسمی بین المللی نیز پیگیری شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ مولفه‌ای از بهداشت جهانی و بهداشت روانی پای‌بند نیست و حقوق انسان‌ها را رعایت نمی‌کند و به هیچ یک از توصیه‌ها و هشدارهای جهانی نیز توجه نکرده این درخواست را داریم که تعلیق عضویت این رژیم جنایتکار در دستور کار WHO قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه