Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که به استان خراسان جنوبی سفر کرده است دجزئیات سفر خود به این استان را تشریح کرد و گفت: بازدید از مسکن مهر اولین موردی بود که در سفر به استان خراسان انجام شد. در حال حاضر، بالغ بر ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان مراحل پایانی خود را طی می کنند که با اتمام آنها در استان، ساخت مسکن مهر استان به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد تکمیل مسکن مهر خراسان جنوبی که برعهده سازمان قرار دارد، توضیح داد: هم‌اکنون تنها موضوع محوطه‌سازی مسکن های مهر استان باقیمانده است که در تلاش هستیم تا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت کوتاهی و تا قبل از آغاز سال ۹۸ آنها را  به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مباحث موردپیگیری سفر استانی خود را مذاکره با مجموعه وابسته به آستان قدس برای آماده‌سازی ۴۵۰ هکتار زمین در زعفرانیه بیرجند عنوان کرد و گفت: آماده سازی ۴۵۰ هکتار اراضی برای اجرای طرح تخصیص زمین برای احداث مسکن حسب دستور رئیس جمهوری و تاکید وزیر راه و شهرسازی در حال انجام و پیگیری است و در صدد هستیم تا بتوانیم این اقدام ملی را به صورت ویژه در کلیه استان‌ها رقم بزنیم.

نبیان همچنین از تشکیل جلسه‌ای دیگر با همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و افزود: از سوی ما مکاتبه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تخصیص زمین برای احداث واحد مسکونی در راستای تکلیف احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده انجام شد و در این جلسه بار دیگر تاکید کردیم تا تعامل موردنظر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برقرار شود و زمین در شهرهایی که موردنیاز است در اختیار بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همکاران بنیاد مسکن باید تعداد واحدهای مسکونی که برای احداث زمین در استان‌های مختلف موردنیاز دارند به تفکیک استان و شهر به ادارات کل راه و شهرسازی اعلام کنند و  در مورد استان خراسان جنوبی نیز بنیاد مکلف است این اقدام را انجام دهد.

نبیان بازدید از شهر سربیشه در ۶۵ کیلومتری بیرجند را از دیگر بازدیدهای امروز خود در سفر به خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: در شهر سربیشه زمینی وجود دارد که اگرچه مردم روی آن ساخت و ساز کرده‌اند و سند مالکیت نیز دارند اما در سال ۱۳۸۷ اعلام شده که این زمین‌ها جزو موات است و برای تعیین تکلیف موضوع به آن محل رفته و بازدیدی از آنجا داشتیم تا برای این عده از مردم که دچار مشکلاتی شده اند تصمیم گیری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه جلسه‌ای با حضور، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، همکاران اداره ثبت، همکاران اداره منابع طبیعی و مدیران کل استانداری تشکیل دادیم و در آن جلسه، موارد متعددی مطرح و مشکلات اعلام شدند.

نبیان تصریح کرد: در مورد شهر سربیشه مقرر شد تا شهرداری پلاک به پلاک این موارد را شناسایی و موارد را طی نامه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کند. بعد از گزارش اداره کل راه و شهرسازی، همکاران ما بررسی نهایی را انجام می دهند و در صورت لزوم سند مالکیت قطعی برای ساکنان صادر می‌شود.

به گفته وی، واحدهای مسکونی شهر سربیشه که مشکل سند مالکیت دارند ۸۰۰ واحد مسکونی است که همه موارد بررسی می شوند و به صورت گزارشی کامل به سازمان ارایه خواهند شد و بر اساس آن گزارش، در صورت ضرورت سند مالکیت قطعی صادر می شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در صدد هستیم مشکلاتی را که در این زمینه برای مردم رخ داده با تلاش مضاعف، حل و فصل کنیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای مشترک با استاندار خراسان جنوبی خبر داد و افزود: مباحث مرتبط با شورای مسکن در نشست مشترک با استاندار مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و موارد مهمی که در استان وجود دارد و همچنین مباحثی که مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است با استان درمیان گذاشته می‌شود. در صدد هستیم در این بازدیدها مشکلات را حل و فصل کنیم تا شاهد اتفاق خوب در جای جای ایران اسلامی باشیم.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا داریم طی امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ در طرح نهضت ملی در سراسر کشور داشته باشیم. - اخبار اقتصادی -

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با زمان تحویل واحدهای طرح "نهضت ملی مسکن" در سال 1403 اظهار کرد: بنا داریم در امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته سرعت تحویل مسکن‌ها در هر استان و شهر متفاوت است اما در مجموع سرعت خوبی را در ساخت و تحویل مسکن‌ها در امسال داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز عدد شروع به ساخت مسکن‌ها در طرح "نهضت ملی مسکن"  از 2 میلیون و 500 هزار عدد مسکن عبور کرده است.

ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن

 

بذرپاش ادامه داد: البته نهضت ملی مسکن قالب‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه ساز را شامل می‌شود.

وی در پایان به ساخت مسکن برای اقشار گفت: امسال ساخت مسکن برای اقشار (مانند ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی) را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود