Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران، عصر سه‌شنبه (دوم بهمن ماه) در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، در ابتدای این مراسم «عباس مجیدی»، رییس هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان در مراسم رونمایی کتاب هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران گفت: کتاب هفتمین بینال مجسمه سازی تهران با کیفیت بسیار خوبی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب، سند معتبری برای آیندگان است تا بدانند در این دوره تاریخی مجسمه‌سازی در ایران چه وضیعتی داشته است.

او افزود: با انتشار کتاب رسما بینال هفتم مجسمه‌سازی تهران به کار خود پایان داد. هیات مدیره دوره یازدهم انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران این روزها به طور جدی در حال برنامه ریزی برای برگزاری بینال هشتم مجسمه سازی است؛ البته تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم تا بستر مناسبی را برای برگزاری بینال هشتم مجسمه سازی فراهم کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در بخش پایانی سخنانش گفت: با توجه به این که مجسمه سازی رشته پرهزینه‌ای است در شرایط اقتصادی امروز ضرورت حمایت از مجسمه و مجسمه سازی از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس می شود. امیدواریم که سال آینده بتوانیم همزمان با مراسم اختتامیه بینال مجسمه‌سازی هشتم از کتاب بینال رونمایی کنیم.

در ادامه کورش گلناری دبیر بینال هفتم مجسمه سازی تهران اظهار کرد: برای انتشار کتاب بینال هفتم مجسمه‌سازی باید از فرهاد فزونی و همکارانشان برای طراحی پوستر، طراحی و صفحه‌آرایی کتاب تشکر کنیم. در ضمن برای چاپ این کتاب باید از اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی قدردانی کرد.  

حمید شانس، هنرمند پیشکسوت مجسمه ساز درباره کتاب بینال هفتم گفت: برخلاف چند دوره گذشته، کتاب بینال هفتم منتشر شد و این کتاب بسیار ارزشمند و نفیس در ۴۳۰ صفحه منتشر شده است. هر کتابی که منتشر می شود در پشت سر خود تاریخی دارد.

شانس ادامه داد: از این بینال پنجم ۶۰ هزار نفر بازدید کردند. چشمگیرترین اتفاقی که در بینال هفتم شاهد آن بودیم، تم بود. تم چالش بزرگی را برای برگزارکنندگان، هنرمندان و هیات داوران بوجود آورد. موضوع بینال موجب شد که هیات داوران بیانیه ای را منتشر کنند.

او با اشاره به بخش های متنوع بینال هفتم از جمله درس گفتارها گفت: به نظر من کتاب بینال هفتم مجسمه سازی تهران تنها کتاب این بینال نیست. این کتاب دربرگیرنده فشرده تحولات مجسمه سازی معاصر ایران است.کتاب بینال هفتم مجسمه سازی تهران سند معتبری است که می تواند به ما نشان بدهد مجسمه سازی ما چه روندی را در گذر زمان طی کرده است.

نگار نادری پور سخنران دیگر این  مراسم بود وی با اشاره به اینکه برای انتشار کتاب بینال هفتم مجسمه سازی با مشکلات متعددی مواجه بودیم اما بالاخره این کتاب منتشر شد، گفت: برگزاری بینال هفتم مجسمه سازی تهران حاصل همکاری جمعی بود امیدوارم که هنرمندان مجسمه ساز با شرکت در بینال هشتم مجسمه سازی از این رویداد هنری و هیات مدیره یازدهم انجمن هنرمندان مجسمه ساز حمایت کنند.

گفتنی است، هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی معاصر تهران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، شهریور و مهر ماه ۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران، برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و ... می‌پردازد.

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

 

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سؤالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب نمود.

این کتاب به قلم سید احمد رضوی کهن و به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب در انتشارات رودآبی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد