Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ستاد تولید ۳۰ داروی جدید زیستی در کشور است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توانایی جوانان کشور در تهیه دارو‌های زیستی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ستاد، حمایت از تولید دارو‌های جدید است که در این زمینه با حمایت‌های ستاد، دارو‌های جدید زیستی در کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این دارو‌ها به کمک متخصصان داخلی تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد دارو‌های زیست‌فناوری موجود در بازار جهانی ۱۴۶ قلم است و از این تعداد، ۲۰ دارو در بازار ایران موجود است که ۴ دارو منوکلونال آنتی‌بادی و ۱۶ دارو نوترکیب هستند.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ستاد تولید ۳۰ داروی جدید زیستی در کشور است.
به گفته قانعی، دارو‌های زیستی دارو‌هایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند. واکسن، خون و فرآورده‌های آن، یاخته‌ها، آلرژن‌ها، بافت‌های زیستی و پروتئین‌های نوترکیب، شناخته‌شده‌ترین انواع زیست‌دارو‌ها به شمار می‌روند.

وی همچنین تصریح کرد: این دسته از دارو‌ها از دارو‌های شیمیایی متمایز و مبتنی بر پروتئین مشتق‌شده از سلول‌های زنده کشت شده در آزمایشگاه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی فناوری داروهای زیست فناوری واکسن فراورده های خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازرسان واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور و واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه نماینده اتحادیه عطاران و سقط فروشان، در بازرسی روزانه از یک عطاری مقادیر قابل توجهی داروی مخدر کشف و ضبط کردند.

اقلام کشف شده شامل ۱۸۰۰ عدد داروی مخدر متادون و بوپرونورفین، ۴۵۰۰ عدد داروی چاقی و لاغری قاچاق، ۳۲۰ عدد قرص ترامادول خارج از شبکه رسمی توزیع و ۵۲ عدد داروی دست ساز تقلبی بود که تمام اقلام جمع آوری و به محل معاونت غذا و دارو منتقل شد تا پرونده تخلف پس از بررسی‌های لازم به مراجع قضائی ارسال گردد.

سازمان غذا و دارو به شهروندان توصیه اکید دارد که از تهیه هرگونه اقلام دارویی و مکمل خارج از داروخانه‌ها خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم