Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@05:17:59 GMT

نسخه کاغذی پزشکی در آذربایجان شرقی حذف می شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۸۴۶

نسخه کاغذی پزشکی در آذربایجان شرقی حذف می شود

به گزارش ایرنا وحید مجیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ابتدا به مدت 2 تا سه ماه به صورت آزمایشی اجرا و در صورت عدم بروز مشکل خاص در دیگر شهرستان‌های استان نیز عملیاتی می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد و گفت: بیماران در مراجعه به مراکز درمانی تنها با ارایه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجیدی افزود: استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی، صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی و کاهش اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات و اشتباهات دارویی از جمله مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیکی است .
مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارد اکنون نیز در استان از سال 1393 نسبت به جایگزین کردن فعالیت‌ها توسط اینترنت به‌جای لوح فشرده اقدام شده است.
مجیدی افزود: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهم برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی مصرف کردن دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین موضوع مانع از مصرف بی‌رویه داروها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.
وی ادامه داد: این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رویت می‌شود، اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.
3093/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی اینترنت صرفه جویی نرم افزار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی صبح چهارشنبه در سفر کاری به آذربایجان شرقی گفت: امسال ۹ تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به این تعداد افزوده می‌شود.

رحیمی گفت: در این مدت ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعداً متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

کد خبر 6080841

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم