Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:26:10 GMT

برنده ۲ جایزه «پولیتزر» درگذشت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۱۳۲

«راسل بیکر» نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری آمریکایی که ستون‌های طنزش در روزنامه «نیویورک تایمز» و ۳۶ روزنامه دیگر او را از یک ویرجینیایی ساده به یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی بدل کرده بود، در سن ۹۳سالگی درگذشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا «بیکر» که می‌توان او را در کنار ستون‌نویس معروف «آرتور بوخوالد» (که در سال ۲۰۰۷ درگذشت) یکی از معروف‌ترین طنزنویسان روزنامه‌ای عصر خود دانست، دوشنبه شب در خانه‌اش در «لیسبورک» از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۶۲ به عنوان ستون‌نویس در نشریه «نیویورک تایمز» مشغول به کار شد و با نوشتن این ستون‌ها با به کاربردن شخصیت‌ها و گفتگو‌های ساختگی توانست نسل جدیدی از مخاطبان را به خود جذب کند. بیکر در سال ۱۹۷۹ برنده جایزه «پولیتزر» شد.

او برای نسل تماشاگران تلویزیون نیز چهره ناآشنایی نبود چرا که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ مجری برنامه «تئاتر شاهکار» بود.

راسل بیکر همچنین نویسنده ۱۵ کتاب است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کتاب «بزرگ شدن» اشاره کرد؛ او در این کتاب خاطرات دوران غمگین جوانی، مادر الهام‌بخشش و آمریکا در بحبوحه جنگ‌ها را مرور می‌کند. این کتاب دومین جایزه «پولیتزر» برای زندگی‌نامه را برای او به ارمغان آورد. در کنار دو جایزه «پولیتزر»، او موفق به کسب دو جایزه «جورج پولک» (درحوزه روزنامه‌نگاری) برای گزارش‌های خود در سال ۱۹۷۸ و موفقیت‌هایش در این حرفه در سال ۱۹۹۸ شد.

بیکر پس از بازنشسته شدن از نشریه «تایمز» برای مجله «نقد کتاب‌های نیویورک تایمز» در حوزه‌های سیاست، تاریخ، روزنامه‌نگاری و دیگر موضوعات نوشت. مجموعه‌ای از تمامی این مقالات با نام «نگاهی به گذشته» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک جایزه پولیتزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون  براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده است و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد.

براساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از موسسه آماری ورتکسا، تهران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت فروخته است.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپولیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده آمریکا  گفته است که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

دیگر خبرها

  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!