Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@00:30:06 GMT

کارلوس کی‌روش انتقام برانکو را خواهد گرفت؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۱۵۳

شاید طرفداران فوتبال زیباترین خاطره‌ای که از محمد مایلی کهن دارند، تیم منسجم جام ملت‌های آسیای ۱۹۹۶ بود که در نهایت با مربی برزیلی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرد. و یا آخرین خاطره خوبی که در جام ملت‌های آسیا در ذهن همه ما ایرانی‌ها به جا مانده سومی در جام ملت‌های آسیا با درخشش علی کریمی بود.     اما باز هم رسیده‌ایم به یک چهارم نهایی جام ملت‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌گویند طلسم شده‌ایم که بالاتر نرویم، ولی این‌ها خرافات است. ما این بار نیامده‌ایم که شکست خورده سربلند لقب بگیریم؛ دست‌های ما برای فتح جام به همدیگر گره خورده است.

به گزارش ایسنا، دفترچه خاطرات تلخ فوتبال ملی ایران با رقص عربستانی‌ها در آزادی و دویدن بحرینی‌ها با پرچم عربستان سیاه شده است، ولی ما برگه‌های بد خط دیگری هم پر کرده‌ایم. تاریخ یکی از این برگه‌ها ما را می‌برد به ۱۳ مرداد ۱۳۸۳. بعد از ظهر داغ تابستانی و سه‌شنبه‌ای که وقت چیپ زدن نبود. گل دقیقه ۱۸ را ما خوردیم و ۲۰ دقیقه بعد به چینی‌ها پسش دادیم.

نیمه دوم، کارت قرمز داور هدیه‌ای بود به ستار زارع به مناسبت هل دادن بازیکن چین. بازیکن چین سینه‌اش ضربه خورد، ولی صورتش درد گرفت. می‌دانستیم چین میزبان است، ولی تازه اینجا فهمیدیم که مهمان نواز نیست.

۱۰ نفره ادامه دادیم و نترسیدیم. بعد از اخراج علوی از روی نیمکت، داور آن روز اگر می‌توانست تماشاگران ایرانی را هم اخراج می‌کرد، ولی انگار کارت قرمز مخصوص چینی‌ها را در رختکن جا گذاشته بود؛ کریمی طبق عادت همیشگی‌اش شروع کرد به پیچیدن بازیکنان حریف به یکدیگر که چند قدم مانده به گل، خطای مدافع داد یک کشور را درآورد. داور حتی به مشاوره فردوسی‌پور از پشت تلویزیون هم گوش نکرد و دستش به کارت قرمز نرفت.

بازی به پنالتی رفت تا بعد از سال‌ها هنوز از خودمان بپرسیم چه وقت چیپ زدن بود آقای گل‌محمدی؟ چین دوم شد و ما سوم، ولی به خیال خودمان ما سربلندتر از آن‌ها بودیم.

هر چه بود گذشت و رسیدیم به امروز. روزی که باید نفرین یک چهارم‌نهایی‌ها را باطل کنیم. زمین فوتبال جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست، ولی انتقام فوتبالی خیلی می‌چسبد. چین میزبان نیست و VAR هم آمده پس باید فقط روی دفترچه تاکتیک‌های سرمربی معتبرش و درخشش بازیکنانش حساب کند.

ما هم دلخوشیم به هنر سرمربی‌مان و جنگیدن ستاره‌های‌مان. بیرانوند باز باید دل‌مان را قرص کند که دیگر سر هیچ صحنه حساسی چشم‌های‌مان را نبندیم. پورعلی گنجی و رفقایش در خط دفاع، دیواری بسازند که چینی‌ها از روی کره ماه هم آن را ببینند. ابراهیمی و دژاگه و هر که در وسط زمین بود، به جای خیلی‌ها که دویدند و نرسیدند، بدوند. آزمون و طارمی هم حداقل نصف توپ‌ها را گل کنند تا ما شرمنده‌شان شویم.

هر چه هست ما دل‌مان را خوش کرده‌ایم به سفیدی لباس شما ملی‌پوشان که بالاتر از آن رنگی نیست. شما هم برای ما و هم برای خودتان بجنگید. دیوار‌های ما که کاغذ دیواری شده‌اند و جای پوستر نداریم، ولی قول می‌دهیم هشتگ "همه برای تیم ملی" را با عکس تک‌تک‌تان ترند کنیم.

از خوش سلیقگی‌مان، برای شام آخر ایتالیایی قهرمان جهان، از منوی یک چهارم نهایی، دستپخت کی‌روش را پیشنهاد می‌دهیم. آقای لیپی! ما سنگدل نیستیم، اما آرزو می‌کنیم سیگار برگتان را این‌بار از غم شکست روشن کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کیروش چین برانکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالهان اوغلو: انتقامم را از هواداران میلان گرفتم

به گزارش"ورزش سه"، هاکان چالهان اوغلو، ستاره اینتر، اعلام کرد که هرگز رفتار طرفداران میلان پس از انتقالش به اینتر را فراموش نمی‌کند و قهرمانی در سری A با شکست تیم سابقش را یک انتقام می‌بیند.

این ملی پوش ترکیه‌ای پس از قهرمانی اینتر در سری A مصاحبه‌ای با روزنامه ایل جورناله انجام داد. اینتر پس از پیروزی 2-1 مقابل میلان، باشگاه سابق چالهان اوغلو، بیستمین اسکودتو خود را به دست آورد.

هافبک اینتر درمورد این قهرمانی گفت:"خوشحال و مفتخرم که به این هدف فوق العاده رسیدم. ما شدیداً ستاره دوم را می‌خواستیم و به خاطر کار شگفت‌انگیزی که با هم انجام دادیم، شایسته این موفقیت بودیم. من ویدیوهای جشن با طرفداران را دوباره دیده‌ام و هنوز نمی‌توانم آن را باور کنم. آنقدر شاد هستیم که نمی‌توانم آن را توصیف کنم."

چالهان اوغلو دقایقی پس از قهرمانی اینتر به توهین هواداران میلان در اینستاگرام پاسخ داد. این هافبک باتجربه از زمان پیوستن به نراتزوری در سال 2021، توسط هواداران تیم سابقش مورد توهین قرار گرفته است. او گفت:"من همیشه در سکوت کار کرده و رنج کشیده‌ام. تنها هدف من در اینتر این بود که بهترین عملکردم را داشته باشم و با این تیم فوق العاده قهرمان شوم. برد در دربی یک انتقام بزرگ برای من بود.

این انتقام به خاطر عذابی بود که در زمان ورودم به اینتر متحمل شدم و قهرمانی سری A را از دست دادیم. نمی‌توانم کاری را که هواداران میلان با من و خانواده‌ام انجام دادند را فراموش کنم، اما از صمیم قلبم می‌دانستم که همه چیز به خوبی تمام می‌شود. کسب عنوان قهرمانی در دربی بزرگترین خواسته من بود. خداوند این را برای من مقدر کرده بود چون می‌دانست که لیاقتش را دارم."

دیگر خبرها

  • سرقت برای انتقام!
  • کارلوس توز از بیمارستان مرخص شد
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • چالهان اوغلو: انتقامم را از هواداران میلان گرفتم
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو