Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:22:09 GMT

دلیل توقف قطار مذاکره آمریکا و کره شمالی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۴۲۱۵

دلیل توقف قطار مذاکره آمریکا و کره شمالی چیست؟

ادبیات تند و آتشین بین آمریکا و کره شمالی مسلما کاهش یافته اما چندین ماه بعد از توافق ماه ژوئن بین ترامپ و کیم به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای همچنان آسیب پذیر باشد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، در این توافق عادی سازی روابط بین دو کشور، پایان رسمی جنگ دو کره، بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی و از همه مهمتر حرکت به سمت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره به عنوان اهداف اصلی اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو آمریکا خواستار ازبین رفتن تمام تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، اجازه حضور بازرسان آژانس در کره و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای شده است اما کره شمالی نیز خواسته‌هایی دارد. پیونگ یانگ در مقابل خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی، عدم ادامه مانورهای نظامی کره جنوبی و آمریکا شده است.

بعد از نشست سنگاپور تا 18 ژانویه که دیداری بین ترامپ و کیم یونگ چول، یکی از مشاوران ارشد رهبر کره شمالی انجام شد، مذاکره جدی بین دو طرف صورت نگرفت. در اوایل هفته جاری نیز نشستی بین دو طرف در استکهلم انجام شد. استیفن بیگن، نماینده ویژه ترامپ در این دیدار از همتای کره شمالی خود خواست تا تولید سوخت و سلاح هسته‌ای را متوقف کند. روابط بین دو کشور تا حدی بهبود یافته اما ترس آمریکا از اقدامات غیرقابل پیش بینی چین در این بین است؛ هرچند پکن اعلام کرده با وجود جنگ تجاری با آمریکا از نشستهای بیشتر ترامپ و کیم حمایت می‌کند.

پامپئو: هنوز کارهای زیادی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی باقی مانده استمذاکرات جاسوسی مخفیانه آمریکا و کره شمالی در 10 سال گذشتهگزارشات جدید؛ کره شمالی سایتهای افشا نشده بسیاری داردمجموعه تمبرهای جالب کره شمالی که تا کنون ندیده‌اید + تصاویر

 

ترامپ اعلام کرده که کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای نیست و روابط دیپلماتیک بین طرفین تا حدی بهبود یافته اما هیچکس جدول زمانی برای برچیدن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی ارائه نکرده است. کره شمالی به تقویت و توسعه توانمندیهای هسته‌ای خود ادامه داده است. پامپئو در مقابل سنا تایید کرده که کره شمالی به تولید سوخت هسته‌ای ادامه می‌دهد.  در ماه ژوئن او گفته بود که خلع سلاح کره شمالی تا پایان دوره ترامپ در 2020 تکمیل خواهد شد و اکنون خود او و ترامپ می‌گویند به چارچوبهای زمانی غیرواقعی پایبند نیستند.

هرگونه توافق آمریکا با کره شمالی بدون خلع سلاح کامل، خطری بزرگ برای ترامپ به شمار می‌رود زیرا با این توافق کنترل کیم بر بخشی از شبه جزیره کره مشروعیت یافته و منطق حضور 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی زیر سوال خواهد رفت.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,87,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند