Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استانها: یک تصادف رانندگی در اوج جوانی یک دستش را برای همیشه از او گرفته؛ کابوسی که می‌توانست او را برای همیشه خانه‌نشین کند، اما این دختر پرامید حالا نقاشی ماهر شده است.

اینها را خانم شهبازی می‌گوید که دست چپش یعنی همان دستی که با آن می‌نوشت و کار می‌کرد را در تصادف از دست داد، اما یک سال تلاش کرد تا بتواند با دست راستش کار کند و حالا تابلوهای زیبایی که نقاشی کرده جزئی از نمایشگاه «فراتر از هنر» در عمارت هنرمند اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه آثار ۱۲ توانخواه اصفهانی را از اول تا هشتم بهمن ماه پیش چشم هنردوستان قرار داده است.

اشرف معصومی یکی دیگر از این هنرمندان توانخواه است که  در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره برگزاری نمایشگاه اظهار داشت:  عمری است نقاشی می‌کنم، اما پس از این اتفاق کم‌کم داشت همه چیز از  یادم می‌رفت، تابلویی داشتم که چهار سال روی آن کار می‌کردم و تمام نمی‌شد، اما وقتی با من برای برگزاری نمایشگاه تماس گرفتند انگیزه زیادی به سراغم آمد و آن را تمام کردم.

بسیاری از معلولان توانایی مالی برای برپایی این نوع نمایشگاه ها ندارند

وی افزود: دوست دارم از ما معلولان به درستی حمایت شود چون توانایی مالی برای برپایی این نوع نمایشگاه ها نداریم.

مرضیه سادات سجادیه نیز که  از دیدن تابلوهایش خودش روحیه و انرژی گرفته است ، صحبت‌های معصومی را تکمیل  کرد و به خبرنگار مهر گفت:  سه سال است نقاشی می‌کشم اما کسی نبود که به کارم اهمیت دهد و تابلوهایم کنار اتاقم مانده بود.

وی ادامه داد: این فکر به سراغم آمد که کار نقاشی را کنار بگذارم، اما امروز و با دیدن تابلوهای خود حرفم را پس گرفتم و تصمیم گرفتم تلاش خود را بیشتر کنم.

نقاشی که با مچ دست خود نقاشی می کند

مهدی نصیری هم که به دلیل معلولیت انگشتان، با مچ دست خود نقاشی می‌کشد، می‌گوید: هشت سال است نقاشی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و امیدوارم چنین نمایشگاه‌هایی باز هم برگزار شود.

وی ادامه می‌دهد: شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای است که نمی‌توانیم از مردم توقع داشته باشیم تابلوهای ما را بخرند و تنها انتظار ما این است که مسئولان حمایت‌مان کنند تا دیده شویم.

عاطفه محمدزاده نقاش و نویسنده توانخواه نیز درباره شرکت در نمایشگاه فراتر از هنر می‌گوید: نقاشی را دوست داشتم چون آرامش خاصی به من می‌داد؛ از سویی خانواده ام به خاطر معلولیت به من  اجازه نمی‌دادند سر کار بروم، من نیز  تصمیم گرفتم نقاشی را ادامه بدهم و اکنون علاوه بر نقاشی برای کودکان هم کتاب می‌نویسم.

در ادامه بازدید از این نمایشگاه به سراغ رییس هیئت مدیره جامعه معلولین جسمی حرکتی استان اصفهان می رویم.

وی با انتقاد از کسانی که معلولیت را تاوان گناه می‌دانند، به خبرنگار مهر اظهار داشت: همه انسان هستیم و در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و اگر به این حدیث امیرالمومنین (ع) که می‌فرمایند «آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نپسند» عمل کنیم، کشور ما به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.

یک جمله تحسین‌آمیز می‌تواند روند زندگی یک معلول را تغییر دهد

مرضیه سادات معتمدی که اعتقاد دارد که یک جمله تحسین‌آمیز می‌تواند روند زندگی یک معلول را تغییر دهد، ادامه داد: از واژه معلول خوشم نمی‌آید چون این افراد توانمند هستند.

وی با بیان اینکه معلولان نیاز به ترحم ندارند و از ترحم خوششان نمی‌آید، گفت: امیدوارم ابتدا خداوند و سپس دوست‌داران افراد توانخواه به ما کمک کنند تا بتوانیم اقدامات اساسی‌تری برای آنها انجام دهیم.

معتمدی تأکید کرد: فاصله ما با معلولیت یک لحظه است و رسالت داریم که هر کدام در جایگاه خود به افراد توانخواه کمک کنیم.

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان نیز در آیین افتتاح نمایشگاه فراتر از هنر با بیان اینکه برخی اوقات به توانایی‌های  بی نظیر معلولان غبطه می‌خورم، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم بیش از گذشته به این قشر خدمت کنیم، چند نفر را مسئول کرده‌ایم که با جست‌وجو در شهر مکان‌هایی که در سازمان‌ها و ادارات برای معلولان مناسب‌سازی نشده است را به ما اعلام کنند تا با کمک شهرداری مشکل این مکانها را رفع کنیم.

یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان  در شهر اصفهان آغاز به کار کرده است

نصرالله ابراهیمی با بیان اینکه در مترو نیز اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی سرویس حمل نقل و عمومی برای معلولان انجام شده است،  ابراز داشت: همچنین مذاکراتی با اتوبوسرانی اصفهان داشتیم و یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان نیز در شهر آغاز به کار کرده است.

وی تأکید می‌کند که افراد توانخواه باید به کمک آنها بیایند و مکان‌هایی که مناسب‌سازی نشده را اطلاع‌رسانی کنند.

محدودیت خود نوعی فرصت است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز پس از بازدید از نمایشگاه، آن را فوق‌العاده  توصیف کرد و اظهار داشت: این افراد با اینکه دارای محدودیت جسمی هستند، هنر خود را بسیار زیبا به نمایش گذاشته‌اند و نشان دادند که در بساری مواقع محدودیت خود نوعی فرصت است و باعث می‌شود فرد از توانایی‌هایی که دارد بهتر استفاده کند.

فریده روشن افزود: این در حالی است که متأسفانه برخی جوانان با وجود سالم بودن از توانایی‌ها و استعدادهای خود استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه باید تلنگری برای مسئولان استان و کشور باشد بدین معنا که وظیفه تک تک مسئولان این  است که از ظرفیت معلولان در جای درست استفاده کنند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: بازدید از نمایشگاه برای این افراد توانخواه نوعی انگیزه بود که به کار خود ادامه دهند و اگر حمایت‌های بیشتری صورت گیرد تا بتوانند از طریق هنر خود درآمدزایی کنند، قطعاً از نظر اقتصادی و روحی به آنها بسیار کمک خواهد کرد.

مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان جزو سیاست‌های شورای شهر اصفهان است

وی، مناسب‌سازی حمل و نقل عمومی و فضاهای شهری برای معلولان را جزو سیاست‌های شورای شهر اصفهان و از اولویت‌های مهم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان دانست و بر لزوم توجه به این امر به خصوص در محورهایی که پیاده‌راه می‌شوند تأکید کرد.

گفتنی است علاقمندان به بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی توانخواهان جسمی با عنوان فراتر از هنر می‌توانند تا هشتم بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶:۳۰ تا ۱۹ به عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان واقع در خیابان ابن سینا، کوچه چهارم مراجعه کنند. 

کد خبر 4521459

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان معلولیت معلولین مهدی نصیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • (ویدئو) رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد
  • ببینید | رویایی که برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس شد