Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طی 9 ماه امسال بیش از 6 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدها صورت گرفت که منجر به شناسایی 336 واحد متخلف و کشف حدود 17 میلیارد ریال کالای قاچاق شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه امسال، 165 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدمات و کالا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل 11 هزار و 746 فقره پرونده در سطح استان شد.

عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنفی مازندران
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: عمده‌ترین تخلفات این پرونده‌ها شامل: گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر موارد بود که عدم درج قیمت با اختصاص سهم 34 درصدی این پرونده‌ها یعنی نزدیک به 5 هزار مورد تخلف، در صدر تخلفات طی 9 ماهه امسال قرار دارد.

شناسایی 885 خبازی متخلف
معاون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه به انجام بازرسی از واحدهای توزیع آرد و نان و خبازی در مازندران اشاره و بیان کرد: در این بخش طی مدت 9 ماهه نیز بیش از 11 هزار و 400 مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی 885 واحد متخلف در این بخش شد.

اصغرزاده بیشترین تخلفات بخش آرد و نان را کم‌فروشی یا همان کاهش وزن چانه خمیر نان اعلام کرد.

وی در ادامه به انجام 6 هزار و 425 مورد بازرسی در حوزه مصالح ساختمانی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی 252 مورد واحد متخلف شد که غالب تخلفات این بخش مربوط به گران‌فروشی و عدم درج قیمت گزارش شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مازندران متذکر شد: طی این مدت، نزدیک به دو هزار و 944 مورد بازرسی از واحدهای عرضه نهاده‌های کشاورزی با شناسایی 220 مورد تخلف انجام شد.

کشف 17 میلیارد ریال کالای قاچاق
این مقام مسئول در خصوص انجام بازرسی‌ها در بخش قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: طی این بازه زمانی، در این بخش، بیش از 6 هزار و 500 مورد بازرسی صورت گرفت که منجر به شناسایی 336 واحد متخلف و کشف حدود 17 میلیارد ریال کالای قاچاق شد.

اصغرزاده با بیان اینکه غالب کالاهای مکشوفه در سطح استان مربوط به محصولات دخانی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانگی، موبایل و قطعات، طلا و جواهر، لوازم التحریر، کود و سم، لوازم یدکی و لوازم و قطعات کامپیوتر بوده است؛ گفت: محصولات دخانی، لوازم خانگی و قطعات کامپیوتر در صدر این لیست قرار دارند.

امسال شاهد قاچاق معکوس هستیم
وی در خصوص مقایسه میزان قاچاق کالا در استان طی سال‌جاری با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد: در حوزه قاچاق طی سال‌جاری شاهد اتفاق معکوسی هستیم، آن چیزی که امسال در حال اتفاق است بیشتر مربوط به خروج کالا از کشور است تا ورود کالا و از سویی دیگر چون در زمره استان‌های مرزی نیستیم و از سویی دیگر اولا ورود کالا به کشور در حوزه قاچاق کم شده است و دوم اینکه به جهت نرخ برابری ارز الان خیلی از کالاهای ما به شکل قاچاق از کشور خارج می‌شود.

خروج دام زنده از کشور علت اصلی گرانی گوشت در بازار
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت، قاچاق دام زنده از کشور به کشورهای همسایه است؛ گفت: طی سال‌جاری، شاهد افزایش قاچاق دام در سطح کشور با رویکرد معکوس یعنی خروج از کشور به جای ورود به کشور هستیم و این امر هم تبعات سویی را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی 9 ماهه امسال بالغ بر 5 هزار و 900 گزارش مردمی از طریق سامانه 124 به دست ما رسیده است؛ متذکر شد: به تمامی این گزارشات، رسیدگی می‌شود که البته بالغ بر حدود 55 درصد این گزارشات، منتج به تشکیل پرونده برای آن واحد متخلف شده است.

آغاز زودهنگام طرح نظارتی نوروز 98
اصغرزاده با اعلام اینکه طرح نظارتی نوروز 98 در مازندران، طی سال‌جاری، یک ماه زودتر از سنوات گذشته و از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است؛ اضافه کرد: این طرح تا 15 فروردین 98 نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، مراکز فروش کالاهای اساسی و نیز مراکز خدمات پرتقاضا مورد بازرسی قرار می‌گیرند؛ گفت:  در این طرح واحدهای عرضه شیرینی، خشکبار، مواد غذایی، کیف، کفش، پوشاک، آجیل، مواد پروتئینی و واحدهای خدماتی نظیر خشکشویی‌ها، قالیشویی‌ها و واحدهایی مشابه که در این ایام رونق بیشتری می‌گیرند؛ مورد توجه قرار دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه 200 بازرس این سازمان در اجرای این طرح مشارکت دارند؛ اظهار کرد: این طرح با همراهی و مشارکت سایر دستگاه‌های متولی نظیر اتاق‌های اصناف، اماکن نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی و تعزیرات حکومتی انجام خواهد شد.

اصغرزاده یادآور شد: با توجه به ضرورت استمرار نظارت و بازرسی از بازار کالا و خدمات به‌ویژه اقلام پر مصرف و اولویت‌دار، این طرح با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در سراسر استان مازندران و به‌صورت همزمان در حال اجرا است.

وی در پایان هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات اعلام کرد و گفت: شهروندان استان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم عرضه کالا و خدمات و ... می‌توانند موارد را به تلفن 124 اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوب کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالا‌ها شامل تعداد ۱۱۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی (۴۹۵۰ کیلوگرم) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا به انواع بیماری‌ها دچار می‌شوند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در دورود
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری