Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@08:54:02 GMT

نگاهی به تقابل یوزها با اژدهای چینی در جام ملتها

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۳۶۳

به گزارش خبرفوری؛ دو تیم ایران و چین از قدرتهای قدیمی قاره کهن محسوب می‌شوند و سابقه رقابت دیرین با یکدیگر دارند. مصاف پنجشنبه شب دو تیم، هفتمین تقابل آنها در تاریخ جام ملت‌های آسیا خواهد بود و با این اوصاف رویارویی ایران با چین و کره‌جنوبی پرتکرارترین تقابل تاریخ این تورنمنت به حساب می‌آید. در دیدارهای گذشته، جدال دو تیم نزدیک و نفس‌گیر بوده و در بازی‌های حذفی هیچ وقت در وقت قانونی برنده نداشته تنها برد در وقت قانونی نیز سهم ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه این بازی حساس، ۶ رویایی قبلی دو تیم مرور شده است.

جام ملت‌های ۱۹۷۶: ایران ۲- ۰ چین
ایران میزبان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ بود و در مرحله نیمه نهایی با چین روبه رو شد. جدال این دو تیم در وقت قانونی به تساوی انجامید تا بازی به وقت اضافه کشیده شود و ایران با گلهای علیرضا خورشیدی و حسن روشن به پیروزی دست یافت و فینالیست شد. ایران با پیروزی در فینال آخرین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا بدست آورد.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰: ایران ۲- ۲ چین

ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ با تیم‌های سوریه، کره شمالی، چین و بنگلادش هم گروه بود و در بازی دوم به مصاف چین رفت. تیم ملی با گلهای حمید علیدوستی و بهتاش فریبا با دو گل از حریف پیش افتاد ولی از دقیقه ۷۵ به بعد ۲ گل دریافت کرد تا با نتیجه تساوی ۲-۲ متوقف شود.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴: ایران ۲- ۰ چین

ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ با تیم‌های چین، امارات متحده عربی، سنگاپور و هندوستان همگروه بود و در بازی دوم مرحله گروهی با چین دیدار داشت و در شرایطی که بازی در نیمه اول برنده نداشت. تیم ملی در نیمه دوم با گل‌های ناصر محمدخانی و ضیا عربشاهی به پیروزی رسید. این تنها دیدار دو تیم در تاریخ جام ملت‌های آسیاست که در وقت قانونی برنده داشته است. در پایان مرحله گروهی چین به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم به دور بعدی صعود کردند.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸: ایران ۰ (۳)-۰(۰) چین

در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸، تیم ملی برای فرار از رویایی با چین در مرحله نیمه نهایی، تن به شکست مصلحتی مقابل کره‌جنوبی داد ولی ایران مقابل عربستان شکست خورد و چین نیز در این مرحله برابر کره جنوبی بازنده شد تا ایران و چین برای چهارمین دوره پیاپی و این بار در دیدار رده‌بندی با هم روبه رو شوند.مطابق معمول بازی دو تیم در وقت قانونی برنده نداشت. در ضربات پنالتی احمدرضا عابدزاده چهره درخشان میدان بود و توانست دروازه‌اش را برابر ۳ ضربه پنالتی بسته نگه دارد از طرف دیگر تیم ملی هر ۳ پنالتی خود را به گل تبدیل کردند تا ایران به مقام سوم جام ملت‌های آسیا دست یابد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴: ایران ۱ (۳) -۱(۴) چین

تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ نمایش درخشانی داشت و با حذف کره جنوبی به بازی نیمه‌نهایی برابر چین میزبان رسید. تیم ملی در شرایطی که گل اول را پذیرفته بود با شلیک از راه دور محمد علوی بازی را به تساوی کشاند. ایران اما در ابتدای نیمه دوم با حرکت ناشیانه ستار زارع ده نفره شد و بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه گل دیگری نداشت. در ضربات پنالتی ابتدا چینی‌ها در گلزنی ناکام بودند ولی با خراب شدن پنالتی توسط ایمان مبعلی همه چیز برابر شد و در نهایت پنالتی جیپ معروف یحیی گل محمدی رویای صعود به فینال را بر باد داد. این بازی تنها ناکامی ایران مقابل چین و در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷: ایران ۲-۲ چین

ایران در دوره بعدی جام ملت‌ها با چین، ازبکستان و مالری هم گروه بود و در دیدار دوم به مصاف چین رفت. تیم ملی در این بازی دو بار از حریف عقب افتاد ولی در هر ۲ بار به موفق جبران شد. گلهای ایران در این بازی توسط فریدون زندی و جواد نکونام به ثمر رسیده شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال در مسیر قهرمانی۱۳

  ایران امروز در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها به مصاف قرقیزستانی می‌رود که با پیروزی مقابل ژاپن در روز نخست مرحله گروهی، بزرگ‌ترین شگفتی دور مقدماتی را رقم زد و وحید شمسایی بهتر از هر کسی می‌داند، کوچک‌ترین غفلت در مسیر قهرمانی سیزدهم تیم‌ملی فوتسال، به بستن چمدان‌ها و بازگشت به ایران منجر خواهد شد.قرقیزستانی‌های حذف‌کننده ژاپن حالا برای خلق یک شگفتی دیگر، این بار مقابل ایران کلی انگیزه دار‌ند.البته تیم‌ملی فوتسال ما در این تورنمنت، بازی به بازی بهتر شده و آنقدر تجربه دارد که هیچ حریفی را در این تورنمنت دست‌کم نگیرد. تیم‌ملی فوتسال امروز در بانکوک آره‌نا از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف قرقیزستان می‌رود تا یک گام دیگر برای رسیدن به فینال و فتح جام بردارد. آنچه در ادامه می‌خوانید آمارهای خواندنی درباره این بازی جذاب است:
۳
قرقیزستان تاکنون سه بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرده و هر سه بار هم چهارم شده است. البته از آخرین حضور این تیم در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ چیزی در حدود ۱۷ سال می‌گذرد. 
۶
ایران و قرقیزستان تاکنون شش بار در فوتسال قهرمانی آسیا به مصاف هم رفته‌اند که هر ‌شش بازی با پیروزی تیم‌ملی فوتسال ایران تمام شده است. در این شش بازی ۶۳ گل سهم ایران بوده و فقط هفت گل سهم قرقیزستان!
۱۶
تیم ملی فوتسال ایران درهر۱۶دوره قبلی جام ملت‌های آسیابه مرحله نیمه‌نهایی صعودکرده وحالا با حذف ژاپن، این فرصت رادر اختیار دارد تا در راه‌یابی به نیمه‌نهایی با هفدهمین صعود، رکورددار باشد. 
۲۱
یکی ازپرگل‌ترین بردهای ایران در فوتسال قهرمانی آسیا، برد۲۱ برصفر مقابل قرقیزستان در مرحله گروهی جام ملت‌های ۱۹۹۹ است. نزدیک‌ترین باخت قرقیز به ایران هم باخت ۵ بر ۳ در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های سال‌ ۲۰۰۶ بود. 

جدول گلزنان فوتسال آسیا 
۶ گل
سعید احمدعباسی (ایران) 
۳ گل
طارق زیاد سلیمان (عراق)
یوسی آرای (ژاپن)
خیرات کوبانچوف (قرقیزستان)
محمد عثمان موسی (تایلند)
سوپاوات تنک لانگ (تایلند)


دیگر خبرها

  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • تقابل فوتسالیست‌های ایران با قرقیزستان
  • فوتسال در مسیر قهرمانی۱۳
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟
  • پرسپولیس باید از آمار تقابل با گربه سیاهش بترسد!
  • ده روسی: بولونیا درحال خلق یک شاهکار است؛ به تیاگو موتا تبریک می‌گویم
  • سفال‌منش:تقابل با ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟تشنه این بازی هستیم