Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه هزار و ۴۳۰ تن انواع گوشت قرمز از برخی کشورهای همسایه وارد خراسان رضوی شده است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی یکی از استان های موفق در تولید مرغ تخم گذار و تخم مرغ است امسال هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در آن شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر احمد شریعتی به تولید تخم مرغ در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد این استان در تولید تخم مرغ در سال جاری ۱۰۰ هزار تن است که از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید شده که این رقم پارسال به ۱۳۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در سطح واحد های پرورش مرغ استان در سال جاری ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: سالانه به طور متوسط ۸۰ میلیون قطعه جوجه در دو هزار و ۳۰۰ واحد مرغ گوشتی استان پرورش پیدا می کند.

شریعتی ادامه داد: در اجرای طرح پیشگیری از تب برفکی طی ۲ طرح بهاره و پاییزه برای دامهای سبک و سنگین استان واکسیناسیون انجام می شود که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دامهای سبک استان واکسینه شده اند.

فرماندار تایباد نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی انتظامی و مرزبانی با تمام توان از ورود دام زنده به داخل کشور جلوگیری می کند گفت: با توجه به نیاز داخل برای تامین گوشت باید مبادی غیر رسمی نیز برای ممانعت از قاچاق دام کنترل شود.

حسین شرافتی راد افزود: با وجود به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهار پدیده قاچاق می توان گفت مرزهای مشترک ایران و افغانستان از نظر قاچاق دام پاک است.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است