Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سردار اشتری فرمانده ناجا در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: در جلساتی که محضر فرماندهی معظم کل قوا با موضوع آسیب‌های اجتماعی بودیم، ایشان اولویت اول آسیب‌ها را اعتیاد عنوان کردند، لذا در حقیقت تمام فرآیند‌هایی که به اعتیاد ختم می‌شود مد نظر است.

وی افزود: تأثیری که ورود موادمخدر در کشور دارد، بسیار مخرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور همسایه ما بزرگترین تولیدکننده موادمخدر دنیا است و از زمانی که آمریکایی‌ها وارد افغانستان شده‌اند کشت خشخاش و تولید موادمخدر چند برابر شده است و بخش قابل توجهی از این مواد هم به سمت کشور ما می‌آید.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران نیرو‌های نظامی و انتظامی مبارزه محکمی را داشته‌اند که در همین مسیر بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با موادمخدر داده‌ایم، در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با موادمخدر است و نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی پرچمدار تحقق این مهم است.

سردار اشتری با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام داده‌ایم، تأکید کرد: نیرو‌های انتظامی مأموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند و روند رو به رشدی داریم، البته باید برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم پیشگیری و مقابله را تقویت کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌هایی که بتواند با کمترین هزینه بیشترین تأثیر را داشته باشد، گفت: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است و کاهش هزینه نیز به منظور همین بخش است که نیرو‌های ما حفظ شوند و تعداد شهدا را در عرصه مبارزه با موادمخدر کاهش دهیم. باید از تکنولوژی و تجهیزات روز استفاده کنیم تا کمترین خسارت به نیرو‌های انسانی وارد شود.

وی افزود: بهره‌گیری از پهباد‌ها در مبارزه با موادمخدر حرکت خوبی است که می‌تواند هزینه نیروی انسانی را کاهش دهد. قطعا موضوع مورد اهمیت دیگر اشراف اطلاعاتی است که بدون آن نباید مأموریتی را انجام داد، لذا پیوست‌های اطلاعاتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سردار اشتری با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم افزود: هرچه می‌توانیم باید آگاه‌سازی به خانواده‌ها و جوانان را افزایش دهیم. خوشبختانه پلیس مبارزه با موادمخدر روند رو به رشدی داشته، لذا از سردار زاهدیان برای تلاش‌های‌شان تشکر می‌کنم کار‌های زیربنایی خوبی انجام شده و باید تقویت شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اعتیاد مد افغانستان انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی سرمایه نیروی انسانی کاهش هزینه افغانستان انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی خانواده مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند