Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور از تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات در جلسه امروز – چهارشنبه – هیات دولت خبر داد و گفت: در مورد این لایحه پیش از این با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون شوراها و شورای نگهبان هماهنگی لازم انجام شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اصلاح لایحه انتخابات اظهار داشت: این لایحه از سال 95 از سوی وزارت کشور به دولت ارائه شد و با توجه به ابلاغ سیاست های کلی از جانب رهبر معظم انقلاب، مجددا به وزارت کشور مسترد و با آن سیاست ها منطبق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت بررسی های لازم درباره این لایحه انجام گرفت و امروز در دولت تصویب شد.
وزیر کشور یادآور شد: از جمله مشخصات این لایحه ، تجمیع انتخابات است زیرا ما قوانین مختلفی داشتیم و هر انتخابات را با یک قانون اداره می کردیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این لایحه احراز صلاحیت ها تعریف دقیق تری شد تا افرادی که دارای صلاحیت های کلی هستند، بتوانند شرکت کنند. تبلیغات، شفافیت های مالی، نظارت، چگونگی اجرا و نقش وزارت کشور از جمله مسائلی بودند که در این لایحه به آن پرداخته شد.

وزیر کشور گفت: در مورد این لایحه پیش از این با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون شوراها و شورای نگهبان هماهنگی لازم انجام شده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات، لایحه نسبتا جامع و خوبی است و امیدواریم با بررسی های کارشناسی در مجلس تکمیل شود تا بتوانیم انتخابات سال 98 را با این قانون اجرا کنیم.

وی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس هم اظهار داشت: با توجه به این که دو فوریت لایحه استانی شدن انتخابات در مجلس تصویب شده است بنابراین نیازی ندیدیم در این لایحه آن بیاریم.

وزیر کشور یادآور شد: دولت در خصوص استانی شدن انتخابات قبلا نظرش را اعلام کرده و موافق این موضوع است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات وزیر کشور قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است

وزیر اقتصاد با اشاره به بار مالیاتی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شد، یادآور شد که وزارت اقتصاد رسما با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران توضیخ داد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که در قانون مصوب بر لایحه بودجه دولت اضافه شده، حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب می کند که تسهیل کنیم و تخفیف های بیشتری در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق تامین کند و به دولت اجازه انتشار دهد تا نیازی به این افزایش مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم / دنبال تصویب قوانین جدید نباشد