Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش قیمت خامه تولید داخل خبر داد و گفت: عمده خامه تولیدی در کشور برای تولید کره مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل اختصاص ارز دولتی برای واردات کره و افزایش واردات این محصول، کسی تمایلی به خرید خامه داخلی و تبدیل آن به کره ندارد.

وی اضافه کرد: یک کیلوگرم خامه ٤٠ درصد چربی دارد، طی یک الی دو هفته اخیر قیمت هر یک درصد چربی از ٢٧٥ تومان به حدود ٢٢٠ تومان رسیده است و همچنان نیز روند کاهشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:قیمت شیرخشک نیز از کیلویی ١٨ هزار و ٩٠٠ تومان به ١٦ هزار تومان رسیده است.

مقدسی گفت: این امر باعث شده قیمت شیرخشک نیز کاهش یابد ضمن اینکه هم اکنون با حدود ١٠ هزارتن شیرخشک دپو شده در کشور مواجه هستیم.

وی دلیل دپو شدن شیرخشک را ممنوعیت صادرات این کالا عنوان و اضافه کرد: ما برای گرفتن مجوز صادرات این محصول اقدام کرده ایم اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

مقدسی با بیان اینکه این اتفاقات باعث شده قیمت شیرخام نیز در برخی استانها به زیر نرخ مصوب برسد، ادامه داد:به عنوان مثال در استان اصفهان قیمت این کالا به کمتر از ١٩٠٠ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کره فله تولید داخل نیز در کشور دپو شده است، افزود: ما درخواست کرده ایم اجازه صادرات این محصول نیز داده شود.

مقدسی تاکید کرد: واردات کره به کشور باید با ارز آزاد انجام گیرد ضمن اینکه مقدار آن نیز کاهش یابد.

وی افزود: در صورت ادامه این روند، وزارت جهاد ناچار خواهد شد برای جلوگیری از زیان دامداران مجددا اقدام به خرید توافقی شیرخام کند.

مقدسی با تاکید بر لزوم آزادسازی فوری صادرات شیرخشک، گفت: از مسئولان خواهشمندیم سریع و به موقع در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند واردات انجام دهند طی دو روز مقدمات کار را فراهم می کنند اما درباره صادرات اینگونه نیست.

کد خبر 4520915 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید توافقی شیر خام شیر خام شیرخشک واردات کالا کره حیوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم