Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: از سال 1390 تاکنون 90 هزار قرآن‌آموز در مراکز قرآنی شرکت کرده‌ و از کلاس‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه بهره مند شده‌اند.
وی با اشاره به کسب رتبه‌های اول مدال آوری در مسابقات سراسری قرآن توسط نمایندگان قرآنی خراسان رضوی، افزود: در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز نمایندگان خراسان رضوی همیشه از رتبه‌های برتری بوده‌اند که به برکت برگزاری کلاس‌های قرآنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت 80 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه
احمدزاده با تاکید بر اینکه بیش از 80 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند و روز به روز در حال توسعه است، بیان کرد: حضور این تعداد قرآن‌آموز در جوار بقاع متبرکه به برکت انقلاب اسلامی بوده و نشان‎دهنده حضور مردم در پای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: برای رسیدن به این تعداد حاظ قرآنی در ابتدا کار را به صورت محدود آغاز کردیم تا بتوانیم اشکالات کار را برطرف کنیم.

رشد کلاس‌های قرآنی و گسترش چتر حمایتی برای قرآن آموزان
وی اضافه کرد: در آغاز 572 مربی قرآن در 600 کلاس قرآنی شروع به فعالیت کردند که در حال حاضر با استقبال مردمی و حمایت‌های انجام شده ابن کلاس‌های قرآن به 1041 کلاس در سطح استان رسیده و 982 مربی قرآن در آن‌ها فعال هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه چتر حمایتی خود را در سال جدید برای تمام قرآن آموزان سطح استان از جمله موسسات قرآنی، جلسات خصوصی و بقاع متبرکه گسترش دادیم، با اشاره به پیگیری بیمه مربیان قرآنی اضافه کرد: برای توسعه برنامه‌های قرآنی منابعی که از آموزش حفظ قرآنی داشتیم به سمت انگیزش سوق دادیم و در این راه برای تمام حافظان کل قرآن جایزه سفر به عتبات عالیات، حافظان 15 جزء سفر زیارتی قم و برای حافظان 5 جزء سفر به مشهد مقدس و اماکن زیارتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار برنامه های قرآنی تربیت قرآن آموز مرکز قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی