Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-19@04:18:02 GMT

کشف یک حلقه چاه نفتی جدید در آبادان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۷۴۶

پول‌نیوز - بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اکتشافی در جزیره مینو ساعت ۱۰ صبح دیروز به نفت رسید که اولین بار است در این منطقه از آبادان به کشف نفت نائل شدیم.

وزیر نفت گفت: نفت کشف شده در این منطقه از آبادان که در عمق ۳ هزار و ۷۷۰ متری به آن رسیدیم با‌ای پی آی ۴۰ است که نفتی بسیار سبک و شیرین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: حفاری‌ها و آزمایش‌ها در این منطقه ادامه می‌یابد تا بتوانیم برآورد کاملی از حجم مخزن و امکان تولید از مخزن کشف شده را به مردم اطلاع رسانی کنیم ضمن اینکه تمرکز عملیات اکتشافی ما در حوزه نفت در منطقه آبادان است.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره تمدید معافیت‌های خرید نفت ایران از سوی برخی کشور‌ها ازجانب آمریکا گفت: در این زمینه باید صبر کنیم.

وی افزود: قیمت نفت برنت حدود ۶۱ دلار و قیمت نفت اوپک نیز نزدیک به آن است، نفت ایران هم به علت کیفیت و فاصله، سه تا چهار دلار زیر قیمت نفت اوپک است.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم جزو امضا کنندگان نامه در باره اف‌ای تی اف به مقام معظم رهبری بودید گفت: این یکی از دروغ‌هایی است که می‌گویند هیچ نامه‌ای در این باره امضا نکردم در نتیجه بقیه چیز‌هایی که گفته اند طبق معمول دروغ است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: چاه نفتی آبادان پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل شهرداری آبادان درپی هشدار هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، احسان عباسپور در نشست ستاد بحران شهرستان آبادان گفت: دستگاه‌هایی خدماتی و ستاد خدمات سفر، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی، برق، مخابرات، گاز، هلال احمر در کنار شهرداری‌های شهرستان با تعامل در راستای برطرف کردن مشکلات احتمالی پس از بارندگی اهتمام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اخطار مواج بودن احتمالی رودخانه‌های بهمنشیر و اروندرود و شمال خلیج فارس افزود: شیلات، اداره بنادر و دریا نوردی، اداره محیط زیست و دریابانی آبادان به شناور‌های صیادی و تجاری اخطار لازم در خصوص بازگشت به لنگر‌های منطقه را اعلام کنند.
فرماندار ویژه آبادان بر رصد و کنترل کانال‌ها، منهول‌ها به منظور دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری و آبفا تاکید کرد و گفت: تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان بر حداقل رساندن مشکلات شهروندان در زمان بارندگی است.
سامانه بارشی از بامداد روز سه‌شنبه به مدت ۲۴ تا ۴۸ساعت شهرستان آبادان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و همه مدیران شهرستان در طول ۷۲ ساعت آینده، آماده باش و در منطقه حضور میدانی داشته باشند.
گشت زنی مشترک پلیس راه آبادان _اهواز و آبادان _ ماهشهر و راهداری در خصوص رصد وضعیت راه‌ها و خطرات جاده‌ای از دیگر مواردی بود که در این نشست با دستور فرماندار ویژه مصوب شد.

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل شهرداری آبادان درپی هشدار هواشناسی
  • مخبر: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از حلقه‌های زنجیره استقلال کشور است
  • نصب و راه اندازی دکل مخابراتی جدید در آبادان
  • معاون اول رئیس‌جمهور: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره استقلال کشور است
  • مخبر: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • قرارداد توسعه میدان‌های نفتی سومار، سامان و دلاوران امضا شد
  • قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امضا شد
  • اختصاص ۲۰۰ تن برنج و شکر در آبادان
  • تاخیر در عرضه میوه شب عید به علت ارائه قیمت مصوب