Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: افرادی که طرح استانی شدن انتخابات را ارائه کرده‌اند، می‌خواهند با ظرافت خاصی نظارت استصوابی را حذف کنند و تنها نام آن را استانی شدن انتخابات گذاشته‌اند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط مثبت این طرح بسیار کمتر از نقاط منفی آن است و ما در حزب موتلفه اسلامی نیز مخالف این طرح هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین در توضیح نگاه منفی این طرح افزود: یکی از نقاط منفی آن این است که با سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، منافات دارد. دومین نکته منفی آن این است که نقش شهرستان‌ها را در مشارکت سیاسی انتخابات کاهش می‌دهد و در عین حال باعث ایجاد مشکلات قومیتی در کشور هم می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین ضمن اشاره به موضوعات پشت پرده این طرح گفت: در موضوع استانی شدن انتخابات یک سری بندها و تبصره‌هایی هست که به بهانه این موضوع در قانون انتخابات اضافه شده است و بسیار مهم تر از بحث استانی شدن انتخابات است و آن نفی نظارت استصوابی شورای نگهبان است.

وی افزود: نکته دیگر آن است که در این طرح گفته‌اند، همه التزام عملی به اسلام دارند و تنها کسانی که این موضوع را فسق کنند، باید حذف شوند. این اصل خود اظهاری است که موضعی اشتباه است. افرادی که این طرح را داده‌اند، تلاش کرده‌اند با ظرافت خاصی نظارت استصوابی شورای نگهبان را حذف کنند و تنها اسم آن را استانی شدن انتخابات گذاشته‌اند.

ترقی همچنین ضمن پاسخ به برخی موافقین استانی شدن انتخابات گفت: برخی امروز می‌گویند که اگر انتخابات استانی شود، افرادی با تخصص بالا به مجلس راه خواهند یافت که این نظر اشتباه است زیرا تنها کسانی به مجلس راه خواهند یافت که پایگاه اجتماعی خوبی دارند و در رسانه‌ها مطرح‌تر هستند. این موضوع باعث ورود افراد متخصص به مجلس نخواهد شد.

وی در پایان گفت: امروز ایراد به تبصره و جزئیات طرح استانی شدن انتخابات است که برخی افراد به بهانه آن می‌خواهند، مسیر انتخابات را تغییر دهند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی گفت: تا ظهر امروز صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن اینکه صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید.

۱۹ حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:

استان تهران
۱. پاکدشت
۲. دماوند و فیروزکوه
۳. رباط کریم و بهارستان
۴. شهریار، ملارد و قدس
۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارشات و اسناد واصله نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)

استان خوزستان
۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
۷. آبادان
۸. اندیمشک
۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون
۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی
۱۱. بهبهان و آغاجاری
۱۲. خرمشهر
۱۳. دزفول
۱۴. دشت آزادگان و هویزه
۱۵. رامهرمز و رامشیر
۱۶. شادگان
۱۷. شوش و کرخه
۱۸. شوشتر و گتوند
۱۹. مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (باتوجه به اختلاف نزدیک آراء نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابجایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد)

سخنگوی شورای نگهبان سپس از حضور مردم پای صندوق‌های رای قدردانی و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، بیان داشت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی براساس تک تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.

وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.

طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.

وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن اینکه با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها تهران است، به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد
  • نفر دوم و سوم انتخابات مجلس در ورامین به دور دوم راه یافتند
  • با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • صحت انتخابات در هفت حوزه لرستان تایید شد
  • عرضه نوروزی ۴ مستند در شبکه خانگی
  • فیلم| تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان توسط شورای نگهبان
  • فیلم/ تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان توسط شورای نگهبان
  • تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان
  • صحت انتخابات مجلس تایید شد؟